اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی نهبندان خبر داد

اختصاص 232 میلیارد تومان برای توسعه کشاورزی خراسان‌جنوبی

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی نهبندان از اختصاص اعتباری بالغ بر 232 میلیارد تومان به منظور توسعه بخش کشاورزی خراسان‌جنوبی در سال جاری خبر داد.

اختصاص 232 میلیارد تومان برای توسعه کشاورزی خراسان‌جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از نهبندان، محمد خیرخواه صبح امروز در جمع مسئولان نهبندان اظهار داشت: توسعه بخش کشاورزی مصوبه دولت عدالت‌محور برای ارتقای بهره‌وری و افزایش راندمان آبیاری در زمینه افزایش تولید و اشتغال با استفاده از مصرف بهینه آب و خاک است.

وی ادامه داد: احداث و تقویت پروژه‌های تولیدی که نیاز به مصرف آب کم دارند از جمله مجتمع‌های گلخانه‌ای، دامپروری و طرح‌های دو منظوره آبزی‌پروری یکی دیگر از اهداف این مصوبه دولت به شمار می‌رود که از اهیمت ویژه‌ای برخوردار است.

مدیر جهادکشاورزی نهبندان با بیان اینکه تأمین تسهیلات از محل صندوق توسعه ملی تحولی عظیم را در تولید و اشتغال بخش کشاورزی فراهم می‌سازد، تصریح کرد: با توجه به ظرفیت‌های بخش کشاورزی و دامپروری شهرستان می‌توان از این مصوبه هیئت دولت به خوبی برای رونق این بخش‌ها در نهبندان استفاده کرد.

خیرخواه افزود: تمامی امورات از قبیل پیشنهادات، تصمیمات و مصوب کردن طرح‌ها برای اشخاص حقوقی و حقیقی در راستای توسعه بخش کشاورزی با اولویت تعاونی‌های تولید و سهامی کشاورزی از طریق کارگروه شهرستانی به استان قابلیت اجرایی خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه این طرح دولت به زودی در سطح کشور ترویج و گسترش می‌یابد، اظهار داشت: با توجه به اینکه یک مجتمع دامپروری و گلخانه‌ای برای تولید و اشتغال‌زایی خوب و بالا نیازمند سه لیتر آب در روز است پس این مهم یک امر ارزشمند در راستای مصرف بهینه آب و خاک را به دنبال دارد که در پی آن صنایع تبدیلی و تکمیلی نیز در بخش کشاورزی و دامپروری محقق می‌شود.

مدیر جهادکشاورزی نهبندان در ادامه ضمن بیان اهداف، دستورالعمل‌ها، میزان و نحوه پرداخت تسهیلات برای هر طرح، اعضاء و وظایف هر کدام از اعضای این کارگروه اظهار داشت: در حال حاضر برای توسعه بخش کشاورزی خراسان‌جنوبی اعتباری بیش از 232 میلیارد تومان مصوب و اختصاص یافته است.

وی یادآور شد: برای هر طرحی در بخش کشاورزی و دامپروری اعتبار کافی با کارمزد و مدت بازپرداخت مشخصی تعیین شده که از این فرصت می‌توان برای توسعه بخش کشاورزی نهبندان نهایت بهره را برد.

مدیر جهادکشاورزی نهبندان با بیان اینکه سه طرح بزرگ در این شهرستان هم‌اکنون می‌توانند با مصوب شدن در این کارگروه از تسهیلات و موقعیت فراهم شده دولت استفاده کنند، گفت: در دشت ثمن‌آباد هم‌اکنون دو حلقه چاه کشاورزی با 30 لیتر آب در ثانیه حفر و تجهیز شده و 150 هکتار زمین نیز برای این دشت در قالب شرکت تعاونی تولید با اشتغال‌زایی 42 نفر در نظر گرفته شده است.

خیرخواه با اشاره به اینکه دومین طرح آماده نهبندان چاه دو‌منظوره والفجر روستای چاهداشی با 120 هکتار زمین زراعی و 30 هکتار زمین برای ایجاد مجتمع دامپروری است، ادامه داد: این طرح در بخش کشاورزی دارای 503 نفر عضو و در بخش دامپروری نیز دارای 300 نفر عضو است که می‌توان با استفاده از این مصوبه هئیت دولت اشتغال بالایی را در این طرح ایجاد کرد.

وی سومین طرح را شرکت تعاونی تولید گیشه عنوان کرد و افزود: در دشت گیشه میزان 120 هکتار زمین و دو حلقه چاه کشاورزی حفر و تجهیز شده و 40 نفر در این تعاونی عضویت دارند که با مصوب شدن این طرح در کارگروه توسعه بخش کشاورزی شهرستان هر سه مورد این طرح‌ها می‌توانند فعالیت خویش را با کشت بهاره آغاز کنند.

انتهای پیام/ح20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول