اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در خراسان‌رضوی

450 پایگاه کمیته امداد برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی مستقر شد

خبرگزاری فارس: رئیس اداره امور اجرایی مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان‌رضوی گفت: کمیته امداد امام تعداد 450 پایگاه در سطح استان خراسان‌رضوی را به منظور جمع‌آوری کمک‌های نقدی و غیر نقدی مردمی ایجاد کرده است.

450 پایگاه کمیته امداد برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی مستقر شد

علیرضا امیرفخریان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار داشت: با توجه به وجود قشر آسیب‌پذیر و محروم جامعه که هر روز بیش از پیش با تنگناها و مشکلات اقتصادی و مالی مواجه بوده و در تأمین نیازهای اولیه زندگی نیز با مشکل رو به رو هستند، آموزه‌های دینی و عرفی مردم بر وظیفه دولت و جامعه بر هم‌دردی با این افراد دلالت می‌کند.

رئیس اداره امور اجرایی مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان خراسان‌رضوی در ارتباط با فراهم‌ بودن امکان ارائه هدایا و وجوه نقدی مردم به اقشار نیازمند از طریق پایگاه‌های جشن نیکوکاری، اظهار داشت: کمیته امداد امام خمینی(ره) تعداد 450 پایگاه در سطح استان خراسان‌رضوی را به منظور جمع‌آوری کمک‌های نقدی و غیرنقدی مردمی ایجاد کرده است که از این میان تعداد 200 پایگاه در شهر مشهد و تعداد 250 پایگاه در سطح استان مستقر شده است.

وی میزان کمک‌های نقدی مردم در جشن نیکوکاری سال گذشته را 4 میلیارد و 405 میلیون و 975 هزار و 390 ریال عنوان کرد و ابراز امیدواری کرد: با توجه به این‌که کمک‌های مردمی در سال 90 نسبت به مدت زمان مشابه خود در سال گذشته در حدود 96 درصد افزایش داشته‌ است، کمک‌های مردمی نیز در سرفصل‌های استقبال از بهار و سال آینده با رشد بیشتری پیش‌بینی می‌شود.

وجه نقد بهترین شیوه کمک از طریق کمیته امداد است

امیرفخریان ارائه وجه نقد را بهترین شیوه کمک به نیازمندان از طریق کمیته امداد معرفی کرد و اظهار داشت: در صورت ارائه کمک به وسیله پرداخت وجوه نقدی به کمیته امداد امام خمینی(ره)، این کمیته می‌تواند براساس اطلاع از نیازهای موجود و شناسایی شده افراد نیازمند از این مبالغ استفاده کند.

رئیس اداره امور اجرایی مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان خراسان‌رضوی افزود: با توجه به میزان نیازمندان تحت تکفل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان‌رضوی و کل کشور، ارائه کمک‌های مردمی با اسقبال از جانب متولیان امر مواجه می‌شود و در صورت نبود امکان ارائه وجوه نقدی برای کمک‌رسانی، از مردم تقاضا می‌شود که البسه و هدایای دسته اول را برای اهداء به نیازمندان در اختیار کمیته امداد قرار دهند.

امیرفخریان با توجه به جمعیت بالای تحت تکفل کمیته امداد و هم‌چنین نیازهای این تعداد برای روزه‌های پایانی سال و آغاز سال جدید، اظهار داشت: کمیته امداد خراسان‌رضوی تعداد 323 هزار و 630 عائله را تحت تکفل و پوشش خود قرار داده است که از این میان تعداد 20 هزار و 569 یتیم نیز تحت سرپرستی کمیته امداد خراسان‌رضوی قرار دارد.

وی ادامه داد: طبیعتاً چنین تعداد افراد و کودکان تحت تکفل، نیازها و اقتضاعات خاص خود را می‌طلبد که توجه و رسیدگی مردم را به این دسته از هم‌نوعان بیش از پیش نمایان می‌کند تا با اهدای کمک‌های نقدی و غیرنقدی در حل گوشه‌ای از مشکلات این افراد سهیم باشند.

حساب سپهر شماره 0102298852004 بانک صادرات نیز توسط کمیته امداد جهت واریز کمک‌های نقدی مردمی به نیازمندان اعلام شده است.

همه ساله از چهاردهم تا بیست و یکم اسفندماه به نام هفته نیکوکاری نام‌گذاری شده است و برگزاری این هفته به منظور جذب کمک‌ها و هدایای مردمی به خانواده‌های محروم و نیازمند انجام می‌شود که جمع‌آوری و توزیع آن توسط کمیته امداد امام خمینی(ره) صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/س20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول