اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار مرکزی:

ثروت ملی منابع طبیعی را شایسته به آیندگان تحویل دهیم

خبرگزاری فارس:استاندار مرکزی گفت: باید برای نسل آینده از منابع طبیعی حفاظت و در احیای آن بکوشیم و با استفاده درست و اصولی از این ثروت ملی آن را به شایستگی به آیندگان تحویل دهیم.

ثروت ملی منابع طبیعی را  شایسته به آیندگان تحویل دهیم

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، علی‌اکبر شعبانی‌فرد در گردهمایی به مناسبت روز منابع طبیعی، حفاظت و قانون که در سالن اجتماعات اداره کل دادگستری استان مرکزی برگزار شد با تاکید بر اینکه اگر کشوری از نظر منابع طبیعی فقیر باشد، نمی‌تواند اقتصاد قوی داشته باشد، اظهار داشت: منابع طبیعی اساس و پایه حیات و زیست است و بدون ‌برنامه و با کج‌سلیقگی، بهره‌برداری غیر اصولی و بی‌توجهی به برنامه‌های حفاظتی این سرمایه ارزشمند قربانی توسعه نامتوازن خواهد شد.

وی تصریح کرد: حفظ منابع طبیعی یکی از موضوعات مهم سفارش شده در دین اسلام است و حفظ و احیای آن تکلیفی انسانی، اسلامی، قانونی و انقلابی است و بر همگان لازم است تا به این مهم پرداخته و به آن جامه عمل بپوشانند.

استاندار مرکزی بر مطالعه و تحقیقات تخصصی در حوزه منابع طبیعی تاکید کرد و افزود: در برنامه‌های منابع طبیعی و در حوزه درختکاری باید گونه‌های گیاهی مقاوم و سازگار با شرایط محیطی که توان جذب بالای آلودگی هوا را دارند، شناسایی، حفاظت و گسترش یابند.

شعبانی‌فرد با اشاره به اینکه وجود درخت برای سلامتی و شادابی از اهمیت بسیاری برخوردار است و نباید اجازه دهیم سودجویان اقدام به نابودی درختان کنند، ادامه داد: باید در حوزه احیا و حفظ منابع طبیعی که از اصول محوری است، فرهنگ‌سازی شود و رسانه‌های گروهی و دستگاه‌های فرهنگی باید به عنوان بازوی پرتوان منابع طبیعی تمام تلاش خود را در این زمینه به کار گیرند.

وی با اشاره به اینکه منابع طبیعی امانتی از گذشتگان است که به دست ما رسیده و ما نیز باید با  استفاده درست و حفظ و احیای آن به طور شایسته این امانت را به آیندگان تحویل دهیم، افزود: یکی از معضلات جدی این استان در عرصه منابع طبیعی مشارکت کمرنگ اوقاف در تعیین تکلیف اراضی تحت پوشش است که اجازه ورود فعالانه به مسکن و شهرسازی و منابع طبیعی در این بخش داده نمی‌شود و این مهم راه را برای استفاده سودجویان باز گذاشته است.

استاندار مرکزی اظهار داشت: باید با توسعه فضاهای سبز به دنبال ایجاد توسعه‌ای پایدار باشیم و با حفظ منابع طبیعی موجود و ارتقاء آن در حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری و استفاده درست از منابع طبیعی و جلوگیری از هر گونه تخریب، تجاوز و بهره‌برداری غیر اصولی در پیشبرد اهداف خود گام برداریم.

انتهای پیام/آ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول