اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول دبیرخانه مساجد لرستان:

‌یک ریال هم از بودجه‌های استانی به کانون‌های مساجد اختصاص نیافته است‌

خبرگزاری فارس: مسئول دبیرخانه مساجد لرستان گفت:‌ ‌یک ریال هم از بودجه‌های استانی به کانون‌های مساجد اختصاص نیافته است‌.

‌یک ریال هم از بودجه‌های استانی به کانون‌های مساجد اختصاص نیافته است‌

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، حجت‌الاسلام سید علی موسوی شامگاه چهارشنبه در جمع خبرنگاران در خرم‌آباد ضمن تبریک سالروز تاسیس کانون‌های فرهنگی مساجد گفت: 18 اسفند سالروز تاسیس کانون‌های فرهنگی مساجد است‌ که هر ساله مراسم تجلیل از فعالان مساجد یکی از برنامه‌های این روز است.

وی افزود: برنامه امسال کانون‌های مساجد لرستان با عنوان مسجد کانون بیداری اسلامی است.

حجت‌الاسلام موسوی علت این نام‌گذاری را خیزش کشورهای منطقه و الگو گرفتن آن‌ها از مساجد عنوان کرد و گفت: در سطح استان لرستان آمادگی داریم هر مسجدی که شرایط تاسیس کانون‌ها را داشته باشد این کانون‌ها را تاسیس کنیم.

مسئول دبیرخانه مساجد لرستان گفت: کانون‌های مساجد لرستان در سال 1371 تاسیس شده‌ که تا پایان سال 88 تنها 32 کانون مساجد راه‌اندازی شده این در حالی است، که استان‌های همجوار لرستان بالای 150 کانون مساجد داشته‌اند.

وی خاطرنشان کرد: از سال 88 تاکنون تعداد کانون‌های مساجد لرستان به 250 باب رسیده است، ‌یعنی استان لرستان از رتبه 31 کشور به رتبه 16 کشور ارتقا پیدا کرده است.

حجت‌الاسلام موسوی یاد‌آور شد: در سطح استان لرستان یک هزار و 700 مسجد، حسینیه و امامزاده وجود دارد.

مسئول دبیرخانه مساجد لرستان گفت: باید تا پایان برنامه پنجم توسعه 20 درصد از مساجد لرستان دارای کانون باشند یعنی این تعداد باید به 450 کانون مساجد رسیده باشند.

وی با اشاره به اینکه 80باب کتابخانه کوچک در سطح مساجد لرستان وجود دارد، افزود: 120 باب کتابخانه باز در شبستان‌های مساجد این استان برای استفاده عموم مردم وجود دارد.

حجت‌الاسلام موسوی یادآورشد: در سطح لرستان 13 مرکز شکوفه‌های بهشت و 14مرکز قرآنی فعال است.

مسئول دبیرخانه مساجد لرستان با انتقاد از برخی مدیران استانی به خاطرعدم پرداخت بودجه 200میلیون ‌تومانی سفر سوم هیئت دولت به لرستان و اختصاص آن به کانون‌های مساجد لرستان گفت: متأسفانه از این مبلغ تاکنون هیچگونه خبری نیست و حتی یک ریالی در سال جاری از بودجه‌های استانی به کانون‌های مساجد اختصاص نیافته است.

وی تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون از طریق ستاد عالی کانون‌های مساجد 300 میلیون تومان به کانون‌های مساجد لرستان اختصاص داده شده است.

انتهای پیام/ش20/ط4000.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول