اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول ستاد اقامه نماز هرمزگان:

آموزش‌های نماز در مهدکودک‌ها جایگاه اساسی دارد

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت بندرعباس و مسئول ستاد اقامه نماز هرمزگان گفت: ارائه آموزش‌ها و برگزاری دوره‌های آموزشی مرتبط با نماز در مهدهای کودک‌ از جایگاه اساسی برخوردار است.

آموزش‌های نماز در مهدکودک‌ها جایگاه اساسی دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از میناب در شرق هرمزگان، حجت‌الاسلام محمدحسن فروزان‌نژاد عصر چهارشنبه در حاشیه برگزاری یک دوره آموزشی نماز که توسط بهزیستی هرمزگان برگزار شده بود با اشاره به نقش نماز در زندگی فردی و اجتماعی افراد گفت: ستاد اقامه نماز استان به منظور فراهم‌سازی زمینه رشد و اعتلای شخصیت کودکان و نوجوانان دوره‌های متعددی با همکاری دستگاه‌های اجرایی استان با موضوع نماز برگزار می‌کند.

وی ادامه داد: در سال‌ جاری، در شهرهای بندرعباس، بندرلنگه و میناب این دوره‌های آموزشی ویژه مربیان مهدهای کودک برگزار شده است.

امام جمعه موقت بندرعباس اضافه کرد: در جریان برگزاری دوره‌های آموزشی از شرکت کنندگان آزمون کتبی به عمل آمده و کسانی که بتوانند 60 درصد امتیاز را کسب کنند از سوی اداره‌کل بهزیستی و ستاد اقامه نماز استان گواهینامه پایان دوره آموزشی دریافت خواهند کرد.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت بحث نماز در دین اسلام و تأکیدات مکرر در کتاب آسمانی قرآن و احادیث و روایات، هدف از برگزاری دوره آموزشی مربیان را ارتقاء دانش و بینش مربیان مهدهای کودک نسبت به معارف نماز عنوان کرد.

مسئول ستاد اقامه نماز هرمزگان، ترویج فرهنگ نماز در بین کودکان، ایجاد زمینه مناسب برای توسعه و ترویج فرهنگ نماز در میان مربیان مهدهای کودک و ارتقای توانمندی و مهارت‌های علمی مربیان مهدهای کودک به منظور جذب کودکان به نماز از دیگر اهداف ستاد اقامه نماز و اداره‌کل بهزیستی در امر برگزاری دوره‌های آموزشی عنوان کرد.

فرزاد افسر سرپرست اداره بهزیستی میناب نیز در ادامه با بیان اینکه در این دوره آموزشی دو روزه مربیان با معارف نماز شامل احکام، اسرار، فلسفه و آثار نماز آشنا می‌شوند، گفت: اعمال ما به نماز بستگی داشته و در صورت قبولی نماز به سایر اعمال رسیدگی می‌شود.

وی با اشاره به احادیث پیامبر اسلام(ص) در مورد اهمیت نماز از مربیان خواست با توجه و اهتمام به موضوعات مطرح شده در دوره آموزشی بهره‌گیری کامل را از بیانات اساتید داشته و در راستای تحقق اهداف دوره در مهدهای کودک اهتمام ویژه داشته باشند.

در این دوره که ویژه مربیان مهدهای کودک و با همکاری اداره بهزیستی شهرستان میناب و به همت ستاد اقامه نماز برگزار شد، 40 نفر از مربیان مهدهای کودک شهری و روستایی آموزش‌های لازم را فرا گرفتند.

انتهای پیام/آ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول