اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم‌مقام ستاد استقبال از بهار مشهد:

مشهد با میلیون‌ها گل در انتظار استقبال از مسافران نوروزی است

خبرگزاری فارس: قائم‌مقام ستاد استقبال از بهار مشهد با اشاره به کاشت 6 میلیون گل در سطح میادین و بلوارهای سطح شهر از ابتدای اسفند تاکنون، به تشریح مهم‌ترین برنامه‌‌‌‌‌‌‌‌ها و تمهیدات این ستاد در آستانه نوروز 91 پرداخت.

مشهد با میلیون‌ها گل در انتظار استقبال از مسافران نوروزی است

خلیل‌الله کاظمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار داشت: ریاست ستاد استقبال از بهار در مشهد برعهده شهردار است و برنامه‌های این ستاد با ابلاغ وی از 20 بهمن‌ماه جاری آغاز شده است.

وی ادامه داد: دستورالعمل ستاد برای مناطق سیزده‌گانه شهرداری و هم‌چنین 13 سازمان تابعه ارسال شده است و هدف اصلی ستاد استقبال از بهار حذف نازیبایی‌های شهری است.

قائم‌مقام ستاد استقبال از بهار مشهد اضافه کرد: در همین راستا از ابتدای اسفندماه، 6 میلیون گل در سطح میادین و بلوارهای سطح شهر مشهد کاشته شده و این طرح هم‌چنان ادامه دارد.

وی افزود: هزار و 920 گل به صورت نماد و 840 جعبه گل نیز برای زیباسازی بیشتر شهر تا ابتدای نوروز 91 در نقاط مختلف شهر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

*نصب 320 نماد فرهنگی در 170 نقطه شهر مشهد

معاون خدمات شهری شهردار مشهد اظهار داشت: بالغ بر 320 نماد فرهنگی در 170 نقطه شهر مشهد نصب می‌شود و در کنار آن 250 هزار مترمربع نیز نقاشی دیواری در حال انجام است.

کاظمی عنوان داشت: تمام مبلمان پارک‌های سطح شهر در حال رنگ‌آمیزی است و بلوار وکیل‌آباد نیز برای شب‌های نوروز به صورت ویژه نورپردازی می‌شود.

کاظمی با اشاره به مشکلات نوروز سال 90 خاطرنشان کرد: براساس نظرسنجی‌های انجام شده از زائران حرم مطهر امام رضا(ع)، حضور متکدیان در چهارراه‌ها، کارگاه‌های ساختمانی نیمه‌کاره و استفاده ‌نکردن از تاکسی‌متر در اطراف حرم رضوی مهم‌ترین مشکلات مشهد مقدس در نوروز گذشته بوده است.

معاون خدمات شهری شهردار مشهد تأکید کرد: هزینه‌های نگه‌داری از متکدیان که عمدتاً کودکان افاغنه هستند، تا تاریخ 15 فروردین‌ماه از سوی شهرداری مشهد تقبل شده و قرار است سازمان بهزیستی تا آن تاریخ از آنها نگه‌داری کند.

کاظمی ادامه داد: برای رفع مشکلات ناشی از کارگاه‌های ساختمانی نیمه‌کاره نیز به تمام شرکت‌های خدماتی ابلاغ شده تا تاریخ 20 اسفندماه نسبت به جمع‌آوری کارگاه‌های خود اقدام کنند.

وی گفت: از ابتدای اسفندماه جاری نیز به تمام مناطق شهرداری ابلاغ شده مجوزی برای حفاری در نقاط تابع منطقه خود ارائه نکنند.

*نظارت 150 بازرس بر عملکرد تاکسی‌های مشهد در ایام نوروز

قائم‌مقام ستاد استقبال از بهار مشهد با اشاره به تلاش برای حل مشکلات حمل و نقل زائران در اطراف حرم رضوی یادآور شد: 120 اکیپ سیار و 150 بازرس بر عملکرد تاکسی‌ها در ایام نوروز در اطراف حرم مطهر نظارت می‌کنند.

کاظمی افزود: برای اسکان زوار نیز، کمپ‌های باباقدرت، طرق 1، جمهوری، خورشیدی و وحدت نیز با ظرفیت پذیرش بالغ بر 10 هزار نفر، برای ایام نوروز در حال بازسازی و تجهیز هستند و در تمام این کمپ‌ها ارزاق عمومی با قیمت مصوب در دسترس زائران قرار می‌گیرد.

وی تصریح کرد: برای رفاه حال زائران، از کمپ‌های باباقدرت و طرق 1 و 2 حرکت اتوبوس به سمت حرم مطهر پیش‌بینی شده است.

معاون خدمات شهری مشهد افزود: برای لحظه سال تحویل و هم‌چنین سخنرانی مقام معظم رهبری در اول فروردین‌ماه، تمام اقدامات لازم برای حمل و نقل مجاوران و زائران، از مدت‌ها قبل انجام شده و به فضل الهی در این زمینه مشکلی نخواهیم داشت.

قائم‌مقام ستاد استقبال از بهار مشهد با مهم خواندن اطلاع‌رسانی صحیح به زائران عنوان داشت: یکی از مهم‌ترین مسئولیت‌های شهرداری بحث اطلاع‌رسانی است و این امر در ایام نوروز اهمیتی مضاعف دارد.

کاظمی ادامه داد: به همین منظور، ویژه‌نامه‌ای به تعداد 5 هزار عدد تهیه شده و در ایام باستانی نوروز در اختیار زائران قرار می‌گیرد.

وی تأکید کرد: در این ویژه‌نامه اطلاعاتی مانند مراکز اسکان زائران و هم‌چنین نقاط دیدنی شهر مشهد درج می‌شود و از طریق ستادهای مستقر در نقاط ورودی مشهد در اختیار مسافران نوروزی قرار می‌گیرد.

قائم‌مقام ستاد استقبال از بهار مشهد ادامه داد: علاوه بر این، دو پایگاه ویژه اطلاع‌رسانی نیز در ابتدای دو ورودی اصلی شهر مشهد برای زائران و مسافران پیش‌بینی شده و تعدادی غرفه اطلاع‌رسانی نیز در اختیار برخی سازمان‌ها مانند آموزش‌و پرورش و هلال‌احمر قرار می‌گیرد.

کاظمی گفت: 26 پایگاه اطلاع‌رسانی نیز در سطح شهر مشهد مسافران و زائران را راهنمایی می‌کنند.

وی اظهار داشت: تمام اعتباری که برای ستاد استقبال از بهار در مشهد در نظر گرفته شده است، حدود 80 میلیارد ریال است. 

انتهای پیام/و10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول