اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم‌مقام اداره کل میراث فرهنگی کرمان عنوان کرد

افزایش 20 درصدی ضریب اشغال مراکز اقامتی کرمان

خبرگزاری فارس: قائم‌مقام اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت: افزایش 20 درصدی ضریب اشغال مراکز اقامتی استان کرمان در نوروز 91 پیش‌بینی ‌می‌شود.

افزایش 20 درصدی ضریب اشغال مراکز اقامتی کرمان

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان، محمد‌حسین تجلی اظهار داشت: افزایش حجم رزواسیون هتل‌ها و مهمانپذیرها حکایت از افزایش 20 درصدی ضریب اشغال این مراکز در ایام نوروز دارد.

وی با اشاره به وجود 23 هتل و 30 مهمانپذیر با ظرفیت 3 هزار و 200 تخت در سطح استان کرمان افزود: در حال حاضر 20 واحد اقامتی در قالب خانه‌های استیجاری برای اقامت گردشگران نوروزی مجوز فعالیت دریافت کرده‌اند.

تجلی با بیان اینکه نوروز پرمسافری را برای استان پهناور کرمان پیش‌بینی می‌شود، خاطرنشان کرد: به همین منظور میزان قابل توجهی اقلام تبلیغاتی ویژه مسافران نوروزی تهیه و آماده‌سازی شده است.

وی از عدم افزایش نرخ کرایه مراکز اقامتی استان در ایام نوروز خبر داد و اظهار داشت: این اقدام با هدف افزایش ضریب اشغال هتل‌ها و ماندگاری بیشتر مسافران در این مراکز صورت می‌گیرد.

تجلی عنوان کرد: ستاد تسهیلات نوروزی استان کرمان از 28 اسفند ماه جاری با راه‌اندازی پایگاه‌های اطلاع‌رسانی در محورهای مواصلاتی استان آماده ارائه خدمات به مسافران این خطه است.

بنابراین گزارش، معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت: بازارچه سفالینه‌های لعابی و تزئینات داخلی از 19 تا 25 اسفند ماه جاری در محل خانه صنایع دستی کرمان برپا می‌شود.

علی زاهدیان اظهار داشت: در این بازارچه مجموعه‌ای متفاوت از ظروف هفت سین‌، قاب آیینه و آویزهای سنتی، تابلوهای سفالی و لعابی، تابلوهای کاشی و سرامیک با طرح‌های سنتی و مدرن به نمایش گذاشته می‌شود.

وی بیان داشت: بازارچه مذکور توسط هنرمند کرمانی سمیه روح‌اللهی برپاشده است .

زاهدیان افزود: در بازارچه سفالینه‌های لعابی 100 اثر هنری به معرض نمایش در می‌آید.

وی خاطرنشان کرد: علاقمندان برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانند صبح‌ها از ساعت هشت تا 13 و عصرها از ساعت 16 تا 20 به خانه صنایع دستی ابتدای خیابان شهید بهشتی مراجعه کنند.

انتهای پیام/صا30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول