اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارشناس برق و مکانیک استاندارد گلستان:

استاندارد آسانسورهای هیدرولیک اجباری شد

خبرگزاری فارس: کارشناس برق و مکانیک استاندارد گلستان از اجبار استاندارد آسانسورهای هیدرولیک خبر داد.

استاندارد آسانسورهای هیدرولیک اجباری شد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان گلستان، علیرضا تجری اظهار داشت: بازرسی فنی پس از نصب آسانسورهای هیدرولیک طبق استاندارد ملی 2-6303 بر مبنای قانون ارتقاء کیفیت خودرو و سایر محصولات صنعتی مصوب مجلس شورای اسلامی، مشمول مقررات استاندارد اجباری قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: بر مبنای مصوبه مورخ سوم اسفندماه 1390 کمیته فنی آسانسور اجرای این استاندارد و بازرسی فنی از آسانسورهای هیدرولیک از تاریخ اول مهرماه 1390 (بر مبنای تاریخ صدور پروانه ساختمان) اجباری است.

کارشناس برق و مکانیک استاندارد گلستان خاطر نشان کرد: با توجه به تاریخ اجباری شدن این استاندارد آسانسورهای هیدرولیک منصوبه در ساختمان‎های با پروانه ساخت قبل از تاریخ اول مهرماه 1390 مشمول مقررات استاندارد اجباری نیست.

تجری در خصوص بازرسی از این آسانسورها عنوان کرد: تا تایید صلاحیت شرکت‎های بازرسی فنی در زمینه آسانسورهای هیدرولیک (به طور خاص)، بازرسی فنی از آسانسورهای هیدرولیک توسط شرکت‎های بازرسی فنی تایید صلاحیت شده در زمینه آسانسور (به طور عام) و البته با در نظر گرفتن تمام الزامات استاندارد ملی 2-6303 و با مسئولیت شرکت بازرسی‎کننده انجام خواهد شد و این شرکت‎ها نسبت به صدور گواهی ایمنی و کیفیت و ارجاع آن به این اداره کل اقدام خواهند کرد.

کارشناس برق و مکانیک استاندارد گلستان همچنین اظهار داشت: لازم است نقشه و محاسبات آسانسورهای هیدرولیکی طبق الزامات استاندارد ملی 2-6303 توسط فروشنده آسانسور تهیه و توسط شرکت بازرسی‌کننده صحه‌گذاری شود و سایر مدارک مورد نیاز و رویه‎ها در بازرسی از آسانسورهای هیدرولیک همانند مدارک و رویه‎های جاری در خصوص آسانسورهای برقی است .

تجری تصریح کرد: شرکت‎های بازرسی فنی تایید صلاحیت‎شده در زمینه آسانسورهای برقی مجاز به بازرسی فنی از آسانسورهای هیدرولیک و صدور گواهی ایمنی و کیفیت برای آن نیستند.

انتهای پیام/خ۳۰/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول