اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نایب رئیس اول شورای اصناف کشور:

رضایت مردم شاخص ارزیابی نمایشگاه‌های بهاره است

خبرگزاری فارس: نایب رئیس اول شورای اصناف کشور گفت: رضایت مردم و ارائه سرویس‌های مناسب در نمایشگاه‌های عرضه مستقیم کالا، ملاک و شاخص ارزیابی نمایشگاه‌های بهاره است.

رضایت مردم شاخص ارزیابی نمایشگاه‌های بهاره است

 جلال‌الدین محمد شکریه امروز در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در رشت در آستانه فرا رسیدن نوروز 91 و افزایش تقاضای خرید مردم در اسفند جاری اظهار داشت: اعضای هیئت رئیسه شورای اصناف کشور، مجامع امور صنفی و تمام اتحادیه‌های زیرپوشش در راستای اعتماد وزارت صنعت، معدن و تجارت و سپردن نظارت امور مربوط به صنوف به اصناف، هر ساله تلاش دارند تا فضای روانی حاکم بر بازار که به ویژه در ایام پایانی سال ملتهب می‌شود توسط بازرسی و نظارت اصناف کنترل شود.

وی ادامه داد: امسال نیز به دلیل اینکه نظارت بر عملکرد اصناف توسط وزارت‌خانه جدید (وزارت صنعت، معدن و تجارت) کنترل و پایش می‌شود در تلاش هستیم تا با همکاری صنوف آرامش بر بازار نوروزی در سراسر کشور حاکم شود.

محمدشکریه با اشاره به اینکه شورای اصناف کشور با سیاست‌گذاری و تمرکز بر کالاهای هدف تا پایان فروردین 91 با اولویت قرار دادن سه محور خدمات قابل توجهی را به شهروندان ارائه کرد افزود: نخستین محور تشدید بازرسی‌ها است.

وی افزود: از نیمه دوم بهمن ماه امسال بازرسی‌ها آغاز شده و این بازرسی‌ها از اسفند جاری با شدت بیشتری طبق پایش بازار و گسترش و تشدید بازرسی و نظارت از گروه‌ کالاهای خاص آغاز شده است.

این مسئول با بیان اینکه این کالاها می‌تواند با سبد خانوار و کالاهای ویژه ایام عید ارتباط داشته باشد تصریح کرد: در همین راستا با اضافه شدن تعداد بازرسی‌ها ساعت کار بازرسان نیز افزایش یافته است و هیچ‌گونه تعطیلی تا پایان فروردین ماه در امر بازرسی وجود نخواهد داشت.

وی اجرای طرح عرضه کالا در قالب فروش فوق‌العاده را دومین محور فعالیت شورای اصناف و مجامع امور صنفی دانست و اذعان داشت: فروش فوق‌العاده با نظارت و کنترل اتحادیه‌های صنفی و واحدهای بازرسی و نظارت استان انجام می‌شود.

محمدشکریه با بیان اینکه اجرای این امر قانونی یقینا با تشویق اتحادیه‌ها صورت می‌گیرد یادآور شد: این امر موجب ایجاد فضای رقابتی مناسب برای رفاه حال مصرف‌کنندگان می‌شود و امیدواریم مانند سال‌های گذشته صنوف مرتبط به ویژه صنف کفاشان(کیف و کفش)، پوشاک، آجیل و خشکبار، قنادان، لوازم خانگی و دیگر واحدهای صنفی خدمات خود را به نحوی شایسته همراه با تکریم مشتریان عرضه کنند.

وی به برگزاری نمایشگاه‌های عرضه مستقیم کالا در سراسر کشور از جمله گیلان اشاره و تاکید کرد: نمایشگاه بهاره گیلان ظرف پنج سال اخیر با تجربه موفقی مواجه بوده است و ماحصل این تجربه سبب شده تا گیلان در جدول ارزش‌یابی وزارت بازرگانی جزو استان‌های برتر کشور شناخته شود.

رئیس مجمع امور صنفی شهرستان رشت ابراز داشت: امیدواریم در نخستین تجربه وزارتخانه جدید صنعت، معدن و تجارت، گیلان مانند گذشته شایستگی خود را در کشور در نمایشگاه بهاره با احراز شاخص‌های مورد نظر وزارتخانه مذکور اخذ کند.

وی خاطر نشان کرد: امسال شاخص ارزیابی وزارت صنعت، معدن و تجارت از عملکرد نمایشگاه‌های بهاره با عرضه و تقاضا، کیفیت کالا، تنوع کالا، نرخ‌گذاری مناسب، بازرسی و نظارت دقیق و مستمر، رضایت‌مندی شهروندان و ارائه سرویس‌های مناسب در نمایشگاه‌ها و دیگر موارد است.

محمدشکریه از برپایی 16 نمایشگاه بهاره در گیلان خبر داد و اظهار داشت: امیدواریم بتوانیم بخشی از نیازهای مردم این استان را تامین کرده و اگر به هر دلیل ناخواسته‌ای، غرفه‌داری کالای بی‌کیفیت و گران عرضه کند بلافاصله بازرسی و نظارت اصناف که در نمایشگاه مستقر هستند نسبت به تعطیلی آن غرفه اقدام می‌کنند.

انتهای پیام/خ۱۰/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول