اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دیوان عدالت اداری تاکید کرد

دیوان عدالت شاخصی برای میزان سنجش سلامت ادارات

خبرگزاری فارس: رئیس دیوان عدالت اداری گفت: دیوان عدالت اداری شاخصی برای میزان سنجش سلامت ادارات است که از جهت تقید به قوانین و خدمت‎رسانی به مردم راه‎اندازی شده است.

دیوان عدالت شاخصی برای میزان سنجش سلامت ادارات

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان حجت‎الاسلام محمدجعفر منتظری ظهر امروز در جمع مدیران دستگاه‎های اجرایی استان گلستان اظهار داشت: دیوان عدالت اداری برخاسته از متن نظام است که این مجموعه قبل از انقلاب وجود نداشته و وظایف و مسئولیتی بر آن مترتب است.

وی تصریح کرد: باید آن‎گونه که قانون اقتضا می‎کند به مردم خدمت‎رسانی شود که اگر خدمت‎رسانی و ادای قانون در دستگاه‎ها به درستی اجرا نشود مردم با مراجعه به دیوان عدالت اداری برای احقاق حقوق خود به این دفاتر اقدام می‌کنند.

رئیس دیوان عدالت اداری با بیان اینکه ادعا نداریم دیوان عدالت اداری تصمیماتش دقیق و خالی از اشکال است خاطر نشان کرد: خوشبختانه قانون ما تا حدودی جامع‎نگر است و در برنامه پنجم توسعه نیز از امسال مکلف شدیم که دفاتر استانی دیوان اداری را در استان‎ها راه‎اندازی کنیم.

منتظری یادآور شد: استان گلستان دومین استانی است که بعد از اصفهان دارای دفتر دیوان عدالت اداری می‎شود.

وی افزود: بیش از 50 درصد شکایتی که در دیوان عدالت اداری مطرح می‎شوند پذیرفته و کمتر از 50 درصد هم رد می‎شوند که البته باید سعی شود حقوق مردم را با قانون تطبیق دهیم تا مشکل شکایت پیش نیاید.

منتظری با بیان اینکه یکی از راه‎های حل این مشکل آسیب‌شناسی است عنوان کرد: در هیئت عمومی ابطال آیین‎نامه‎ها، دستورالعمل‎ها و بخش‎نامه‎های دولتی همچنین ایجاد وحدت رویه انجام می‎گیرد.

وی اضافه کرد: اکنون آمار هیئت‎های عمومی بیش از یک‌هزار و 200 فقره پرونده است، علاوه بر آن 10 کمیسیون تخصصی داریم که هر قاضی دارای کمیسیون است و خارج از ساعت اداری این کمیسیون‎ها فعال بوده تا خللی در رسیدگی به مشکلات مردم ایجاد نشود.

رئیس دیوان عدالت اداری با اشاره به اینکه آمار شکایات روزبه‌روز افزایش پیدا می‎کند ادامه داد: استان گلستان نیز از این مجموعه جدا نیست و این افزایش در سال‎ جاری در گلستان دیده می‎شود.

منتظری از استاندار گلستان خواست تا دستگاه‎های زیرمجموعه خود را مکلف کند تا با توجه به آمارهای موجود، کارشناسی لازم در این زمینه صورت پذیرد.

وی یادآور شد: ما دفتر استانی دیوان عدالت اداری را در گلستان راه‎اندازی می‎کنیم اما امیدواریم ورودی پرونده‎ها به این دفتر اصلا وجود نداشته باشد.

رئیس دیوان عدالت اداری بیان کرد: هر دفتر استانی که راه‌اندازی می‎شود رسالت ما را سنگین‎تر می‎کند که البته ما وظیفه داریم تا برای مردم تسهیلات را فراهم و در خدمت آنها باشیم.

انتهای پیام/آ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول