اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل سازمان اوقاف و امور خیریه استان گلستان:

به‌سازی فیزیکی میقات‌الرضا باید در صدر امور فرهنگی باشد

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان گلستان گفت: در میقات‌الرضا ابتدا باید به‌سازی فیزیکی انجام شود و بعد در زمینه امور فرهنگی اقدام گردد.

به‌سازی فیزیکی میقات‌الرضا باید در صدر امور فرهنگی باشد

حجت‌الاسلام محمد رئوفی در حاشیه نخستین همایش علمی فرهنگی میقات‌الرضا در مشهد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار کرد: میقات‌الرضا کار بسیار جالب و بدیعی است که به تازگی مطرح شده است و هدفش آماده‌سازی زائران حرم رضوی برای زیارتی پر فیض است.

مدیرکل سازمان اوقاف و امور خیریه استان گلستان ادامه داد: برای مهمانی رفتن باید یک‌سری مقدمات را رعایت کرد و هر چه میزبان انسان شخصیت بزرگتری باشد، لزوم رعایت این قواعد نیز بیشتر احساس می‌شود و مهمانی رفتن امام رضا(ع) نیز دارای مناسک خاص خودش است.

رئوفی خاطرنشان کرد: بزرگترین نعمت ایرانیان، نعمت پر برکت امام هشتم و حرم مطهر ایشان در مشهد است و باید در زمینه آموزش زوار امام رضا(ع) از طریق میقات‌الرضا برنامه‌ریزی مناسب انجام شود.

وی افزود: برای بهبود کارهای فرهنگی، ابتدا لازم است اماکن‌ متبرکه و میقات‌الرضا به لحاظ فیزیکی و عمرانی به‌سازی شوند و سپس از طریق آنها اقدام به برگزاری کلاس‌های آموزشی و فرهنگی کرد.

مدیرکل سازمان اوقاف و امور خیریه استان گلستان در ادامه با اشاره به اقدامات مثبت اداره اوقاف در یک سال اخیر افزود: طرح میقات‌الرضا بسیار نوپاست، اما با این وجود در یک سال اخیر اقدامات بسیار خوبی انجام شده و به ‌زودی شاهد ثمرات بابرکت آن خواهیم بود.

وی با اشاره به عملکرد سازمان اوقاف استان گلستان در این زمینه گفت: در استان گلستان نیز مانند سایر استان‌ها، میقات‌الرضا به صورت فوریتی انجام شده و در آستانه نوروز سال 91 این طرح با عنوان آرامش بهاری ادامه پیدا می‌کند.

رئوفی تأکید کرد: بر این اساس، پایگاه‌های پاسخ‌گویی به مردم در زمینه مسائل شرعی و ترویج فرهنگ زیارت در ایام تعطیلات نوروزی در محل بقاع‌ متبرکه استان گلستان راه‌اندازی می‌شود.

مدیرکل سازمان اوقاف و امور خیریه استان گلستان گفت: سازمان‌هایی مانند استانداری، سازمان تبلیغات اسلامی و هم‌چنین ادارات ارشاد می‌توانند در کنار سازمان اوقاف در زمینه برنامه‌ریزی فرهنگی میقات‌الرضا برنامه‌ریزی کنند.

وی اظهار داشت: سازمان اوقاف در انجام برنامه‌های فرهنگی خود در میقات‌‌الرضا بسیار موفق بوده و طرح‌هایی فرهنگی مانند مسابقات قرآن، طرح یاس نبوی و طرح بصیرت عاشورایی از طریق میقات‌الرضا انجام می‌شود.

انتهای پیام/س10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول