اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین سازمان ‌حفظ آثار سپاه پاسداران:

تولید 2 فیلم فاخر در ارتباط با حماسه‌های کردستان

خبرگزاری فارس: جانشین سازمان حفظ آثار سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از تهیه و تولید 2 فیلم فاخر در ارتباط با موضوعات دفاع مقدس در کردستان خبر داد.

تولید 2 فیلم فاخر در ارتباط با حماسه‌های کردستان

عبدالله ملکی امروز در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: این فیلم‌ها توسط سازمان حفظ آثار سپاه و در سال آینده ساخته می‌شود.

جانشین سازمان حفظ آثار سپاه پاسداران انقلاب اسلامی رشادت ناهید فاتحی‌کرجو شهیده سنندجی را محور یکی از فیلم‌های تولیدی این سازمان در کردستان خواند و گفت: ساخت این فیلم تا آبان ماه سال 91 به اتمام می‌رسد.

‌شهیده ناهید فاتحی‌کرجو از مبارزان جوان دوران انقلاب بود که در تمامی تظاهرات‌ها و راهپیمایی‌ها شرکت می‌کرد.

این شهیده کردستانی توسط گروهک کومله در زمستان 1360 ربوده می‌شود و به جرم جاسوس امام خمینی(ره) بودن سر وی را تراشیده و در روستاهای کردستان می‌گرداندند.

11 ماه پس از ربوده شدن این شهیده بزرگوار، جسد خونینش در نزدیکی روستاهی هشمیز از توابع سنندج پیدا شد.

شهیده فاتحی‌کرجو شهادت را به بهای حفظ شخصیت امام خمینی(ره) و استقامت در برابر خواسته عوامل ضدانقلاب مبنی بر اهانت به امام راحل(ره) را به جان خرید.

ملکی همچنین شهیده فاتحی‌کرجو را محور برگزاری یادواره‌های شهدای سال آینده سپاه پاسداران خواند و افزود: این شهیده اسطوره به عنوان یکی از محورهای اصلی یادواره‌های شهدا در سراسر کشور خواهد بود.

وی یادآور شد: امید است با همکاری دیگر ارگان‌ها فیلم شهیده فاتحی‌کرجو ساخته شود تا در کنار برگزاری کنگره شهدا این فیلم هم به نمایش درآید.

به گفته جانشین سازمان حفظ آثار سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، تلاش بر این است تا این فیلم به جشنواره فیلم فجر سال آینده راه پیدا کند.

ملکی در ادامه به برنامه‌ریزی برای تهیه 9 کتاب روایتگری جنگ در کردستان اشاره و تصریح کرد: هم‌اکنون در حال جمع‌آوری اسناد و محتویات این کتاب‌ها هستیم.

وی خاطرنشان کرد: این کتاب‌ها بستری برای ارتباط نسل جدید با نسل دوران دفاع مقدس و آشنایی آنان با رشادت‌های رزمندگان انصار و مهاجر در زمان جنگ تحمیلی در کردستان است.

ملکی در ادامه برگزاری 10 هزار یادواره در سطح کشور در سال آینده توسط این سازمان را یادآور شد و برگزاری کنگره شهدای نجف‌آباد اصفهان، برگزاری کنگره شهدای خرمشهر در سالروز آزادسازی این شهر در سوم خرداد ماه سال آینده و بزرگداشت عملیات‌های بزرگ سپاه را از جمله برنامه‌های این سازمان در سال 91 عنوان کرد.

جانشین سازمان حفظ آثار سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همچنین از تولید فیلم شهید مرحمت بالازاده به همت این سازمان اشاره کرد و افزود: این فیلم که در حال تولید است در 13 قسمت ساخته می‌شود.

وی آموزش راویان دفاع مقدس را یکی دیگر از برنامه‌های سازمان حفظ آثار سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ذکر کرد و گفت: امسال 4 هزار راوی برای روایتگری دفاع مقدس و حضور در جمع کاروان‌های راهیان نور آموزش‌های لازم را دیده‌اند.

 

ملکی در پایان گفت: تاکنون 13 هزار راوی در اردوهای راهیان نور خواهران و برادران دوران جنگ را روایتگری کرده‌اند.

 

انتهای پیام/ش10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول