اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

/گزارشی از برخورد مدیران گلستان با اصحاب رسانه

قدردانی خبرنگاران از مدیرکل شرکت آب و فاضلاب گلستان

خبرگزاری فارس: جامعه خبری از برخوردهای شایسته مدیرکل شرکت آب و فاضلاب گلستان با قشر خبرنگاران قدردانی کردند.

قدردانی خبرنگاران از مدیرکل شرکت آب و فاضلاب گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان تقدیر از کارهای نیک و شایسته یکی از رسالت‎های خبرنگاران است، در سالی که گذشت از بی‎مهری مسئولان استانی، مدیران و افراد شاخص در گلستان نسبت به این قشر بسیار سخن گفته شد، هر چند این گفتن‎ها ما را به جایی نبرد و همچنان شاهد کم‌لطفی‎ها در این عرصه به جامعه خبری مخصوصا خبرگزاری‎های استان گلستان هستیم.

اما برخی از مسئولان استان برخورد شایسته و درخوری با جامعه خبری داشته و دارند که جای تقدیر دارد.

خبرنگار به دلیل رسالتی که دارد و آن هم دفاع از حق مردم و انعکاس دهنده چالش‎ها و مشکلات به مسئولان است چندان مورد حمایت مسئولان قرار ندارد و مدیران استانی کمتر به دنبال رسانه‎ای شدن هستند تا مبادا از سوی افکار عمومی زیر سوال بروند و در خصوص پست و مقامی که دارند دغدغه ایجاد شود.

که البته این مسئله مورد انتقاد خبرنگاران استانی قرار گرفت و باعث شد تا این موضوع به استاندار گلستان انعکاس داده شود.

جواد قناعت در جلسه شورای اداری استان که با حضور همه مدیران گلستانی انجام شده بود خواهان پاسخگویی مدیران به جامعه خبری بود و حتی تاکید داشت که پاسخگویی به سوالات خبرنگاران نباید بیشتر از پنج روز طول بکشد.

مدیران همه این سخن استاندار را شنیدند و آنهایی هم که حضور نداشتند و یا در آن موقع حواسشان به حرف‎های استاندار نبود از طریق رسانه‎ها این تاکید استاندار به گوششان رسید اما نمی‎دانیم چرا با همه این تاکیدات و تائیدات باز هم مدیران آن جور که صلاح خودشان بود با این قشر برخورد می‎کنند نه آن طور که شایسته جامعه خبری استان است.

به هر حال قصد نداریم در این مجال گلایه‎مندی‎ها از مدیران را مطرح کنیم چون قبلا به این مسائل بارها و بارها پرداخته‎ایم و اگر گوش شنوایی وجود داشت به هر حال باید این صحبت‎ها به گوشش رسیده باشد.

اما هدف از این گزارش تنها تقدیر از مدیرانی است که واقعا حرمت خبرنگار و جایگاه او را شناخته‎اند و آن طوری که شایسته است با آنها رفتار می‎کنند.

یکی از این مدیران علاوه بر پاسخگویی به موقع و مناسب به خبرنگاران، همیشه در مناسبت‎ها، ایام و اعیاد با تلفن همراه خودش به خبرنگاران رابط اداره خود پیامک می‎دهد و از آنها تقدیر و قدردانی دارد.

مدیرکل شرکت آب و فاضلاب گلستان، آگهی میلیونی به خبرنگاران نمی‎دهد، اردو ، سفر و نهار برای آنها تدارک نمی‌بیند اما همیشه با ارسال پیامک از آنها تقدیر دارد که این در نوع خود بسیار باارزش است و در آخرین پیام این مدیر به مجموعه خبرنگاران آمده است: به نیابت از مجموعه همکارانم در آب و فاضلاب شهری از شما و مجموعه همکارانتان که با تلاش صادقانه ما را در انجام وظیفه به مردم خوب استان کمک و راهنمائی می‎کنید کمال تشکر و سپاس را دارم و از درگاه خداوند سبحان برای شما آرزوی سلامتی دارم.

حرف‎های این مدیر برای خبرنگاران این قشر همیشه در صحنه که برای رسالت و انجام وظیفه خود حرف‎های ناگوار بسیاری می‎شنوند آن هم از افراد رده اول استانی بسیار دلگرم‌کننده است و امید برای ادامه مسیر در این قشر بیشتر خواهد شد.

متاسفانه برخی از مدیران چنان برخوردهای ناراحت‌کننده و تحقیرآمیزی با این قشر صاحب قلم و تفکر دارند که انسان را دچار شگفتی می‎سازند مثلا به خود این حق را می‎دهند که وقت خبرنگاران را نادیده بگیرند و جلسات خود را به هر دلیلی یک ساعت بعد از ساعت مقرر شده برگزار کنند و در جواب اعتراض خبرنگاران برای این تاخیر با اینکه نهار هم در خدمت شما هستیم ماجرا را ختم می‎کنند.

و برخوردها و رفتارهای ناشایست بسیاری که حتی بیان آن نیز برای ما شرم‎آور است، اما ارسال پیامک‎های مکرر از سوی این مدیر محترم و قدردانی از جامعه خبری که همیشه با روی باز و گشاده پذیرای خبرنگاران استان بوده است، باعث شد که بر خود واجب بدانیم که همان طور که کاستی‎ها را انعکاس می‌دهیم قوت‎ها را نیز بیان کنیم تا آن دسته از مدیرانی که هنوز یاد ندارند که چگونه باید با افراد صاحب تفکر و قلم جامعه برخورد کنند نمونه‎ای مثال‎زدنی را مطرح کرده باشیم.

و چندی پیش نیز تعدادی از خبرنگاران برای این حسن برخورد علی‎اکبر علیمرادی شخصا به دفتر ایشان مراجعه کردند و از او تشکر کردند که حتی یکی از مدیران استان که در آنجا حضور داشت با تعجب بیان کرد: همه از قشر خبرنگار فراری هستند و شما با تلفن همراه خود به آنها پیامک می‎دهید و به راحتی آنها را در اتاق خود پذیرا می‎شوید!!!

خبرنگاران انسان‎های پرتلاش و زحمت‌کش جامعه محسوب می‎شوند که برای انجام رسالت خود کاستی و نواقص بسیاری را در پیشرو دارند پس شایسته است که مدیران با برخوردهای شایسته آنها را در انجام وظیفه‎ای که بر دوش دارند کمک کنند و این حمایت تنها با عزت و احترام محقق می‌شود.

 

==============

هنگامه خاندوزی

==============

انتهای پیام/ی20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول