اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان:

کردستان قطب تولید انرژی کشور/ کردستان آمادگی صادرات برق به خارج از کشور را دارد

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان از تولید بیش از 2 برابر مصرف برق استان خبر داد و گفت: هم‌اکنون 2 و نیم برابر نیاز کردستانی‌ها برق تولید می‌کنیم.

کردستان قطب تولید انرژی کشور/ کردستان آمادگی صادرات برق به خارج از کشور را دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، محمدمصطفی نجفیان شنبه‌شب در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان در سنندج، اظهار کرد: نیروگاه سیکل ترکیبی سنندج اکنون با چهار واحد گازی و دو واحد بخار و سیکل ترکیبی است که با تولـــید اسمی 956 مگــــاوات در حال تولید انرژی است.

وی افزود: ایـن میزان تولیـــد بیش از دو بـــرابر مصرف استان کردســتان در زمان اوج مصــرف و پیک بار است و این بدان معناست که کردستان به یک قطب تولید انرژی در کشور تبــدیل شده و آماده صادرات برق تولیدی خود به استان‌های همجوار و حتی کشورهای همسایه است.

نجفیان تصریح کرد: استان کردستان در بحث برق‌رسانی به روستاها در کشور جایگاه مناسبی دارد و تمامی روستاهای سطح استان حتی در مسیرهای صعب‌العبور نیز دارای شبکه برق هستند و این مهم نتیجه اقدامات و برنامه‌ریزی‌های شرکت برق در  راستای توسعه و تجهیز روستاها است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیش از 480 هزار مشترک برق در سطح استان وجود دارند که 86 درصد آن‌ها در بخش خانگی و 10 درصد در بخش تجاری و مابقی در سایر بخش‌ها هستند.

جوانشیر امینی، رئیس دانشگاه کردستان نیز در ادامه این جلسه با تأکید بر ضرورت توجه به تربیت نیروهای انسانی کارآمد و اموزش‌دیده در عرصه‌های مختلف صنعتی و تولیدی استان، اظهار کرد: زیرساخت‌های آموزشی در استان خیلی ضعیف بوده و این مهم مشکلاتی را برای استان به وجود آورده است.

امینی افزود: تربیت نیروی انسانی کارآمد به عنوان یکی از زیرساخت‌های توسعه هر جامعه‌ای همواره مورد نظر بوده و برای شکوفایی اقتصادی و توسعه اشتغال و سرمایه‌گذاری در کردستان باید دارای نیروهای انسانی آموزش‌دیده و کارآمد در حوزه‌های مختلف باشیم.

رئیس دانشگاه کردستان از اصلاح قوانین و نگاه ویژه دستگاه‌های اجرایی استان به بحث آموزش نیروهایشان به عنوان عواملی مهم در راستای رفع بسیاری از موانع پیش روی توسعه اشتغال و سرمایه‌گذاری در استان یاد کرد و خواستار پررنگ شدن نقش دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی در این خصوص شد.

 

انتهای پیام/غ10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول