اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرزمین طبرستان در انتظار نوروز- 37

آذری: در ایجاد تابلوی زبان انگلیسی منتظر همکاری میراث فرهنگی هستیم

خبرگزاری فارس: سرپرست شهرداری کلاردشت گفت: در ایجاد تابلوهای جدید به ویژه به زبان انگلیسی برای گردشگران خارجی منتظر همکاری سازمان میراث فرهنگی هستیم.

آذری: در ایجاد تابلوی زبان انگلیسی منتظر همکاری میراث فرهنگی هستیم

امیرعلی دلفان‌آذری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کلاردشت بیان داشت: منطقه کلاردشت به علت داشتن قابلیت‌ها و جاذبه‌های متعدد گردشگری اعم از تاریخی، فرهنگی، طبیعی و خدادادی همواره مورد استقبال گردشگران داخلی و خارجی بوده و است و همین امر شرایط مناسب و مساعدی را برای توسعه صنعت گردشگری در منطقه را فراهم می‌کند.

وی اظهار داشت: توده کوه‌های علم کوه و تخت سلیمان به همراه دیواره و یخچال‌های عظیم طبیعی، جنگل‌های انبوه به همراه جاده‌های زیبای جنگلی و آب و هوای کم‌نظیر، رودخانه خروشان سردآبرود هر کدام توریست‌هایی از نوع خود را به کلاردشت جذب می‌کنند.

دلفان‌آذری تصریح کرد: گردشگران خارجی از حوزه خلیج فارس برای بهره‌برداری از آب و هوا و جاذبه‌های طبیعی و همچنین اماکن مذهبی از این منطقه استقبال می‌کنند و توریست اروپایی برای کوهنوردی و بازدید از آثار تاریخی و فرهنگی همانند تپه باستانی کلار، غار راشک و همچنین صنایع دستی از قبیل فرش کلاردشت به این منطقه سفر می‌کند.

* کلاردشت یک شهر توریست‌پذیر محسوب می‌شود

وی درباره برنامه‌های گردشگری کلاردشت خاطرنشان کرد: نخست باید به این نکته اشاره کنم که با توجه به اینکه کلاردشت به طور کامل به عنوان یک شهر توریست‌پذیر محسوب می‌شود، اما حضور کمرنگ سازمان میراث فرهنگی و گردشگری موجب شده تا شهرداری کلاردشت به طور مختلف به فعالیت‌های این سازمان که حضور آن در منطقه احساس می‌شود، بپردازد.

این مسئول در ادامه فعالیت‌های شهرداری در بخش گردشگری را در دو سرفصل عنوان کرد و گفت: بخش نخست افزایش ماندگاری توریست و دوم افزایش تعداد بازدیدکننده‌ها و گردشگران از منطقه است که قطعا رونق و پویایی اقتصاد منطقه را به دنبال دارد.

سرپرست شهرداری کلاردشت اضافه کرد: البته باید در نظر بگیریم که این موضوع باید با دقت و رویکرد حفظ محیط زیست صورت بگیرد تا از بازخورد منفی جلوگیری شود، بدین صورت که یک اکوتوریسم باید از طبیعت و محیط پاک و زیبا لذت ببرد تا موجب شود در انتخاب مقصد سفرهای بعدی خود این منطقه را انتخاب کند.

* همکاری با سرمایه‌گذاران

دلفان‌آذری همچنین از همکاری شهرداری با سرمایه‌گذاران بخش‌های مختلف در کلاردشت خبر داد و تصریح کرد: شهرداری آمادگی دارد درباره سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در بخش توریست سلامت، توریست ورزش، توریست فرهنگی، توریست علمی، توریست آموزشی و همچنین ساخت تله‌کابین و مجتمع‌های تفریحی و ایجاد کلوپ هوانوردی همکاری کند.

سرپرست شهرداری کلاردشت افزود: قطعا سرمایه‌گذاری در کلاردشت در ابعاد مختلف اعم از اشتغالزایی، جذب توریست و... تاثیرگذاری مثبتی دارد و این روند می‌تواند توسعه منطقه را در بعدهای مختلف به همراه داشته باشد.

وی گفت: در بحث تابلوهای راهنمایی گردشگران و ساماندهی و ایجاد تابلوهای جدید به ویژه به زبان انگلیسی برای گردشگران خارجی منتظر همکاری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری هستیم.

* اقدامات انجام شده کلاردشت در آستانه نوروز 91

سرپرست شهرداری کلاردشت ادامه داد: تشکیل ستاد نوروزی در شهرداری این شهر و حضور 24 ساعته نیروها برای آماده‌سازی شهر برای ورود مسافران نوروزی، طرح اسکان نوروزی در سطح شهر کلاردشت، رنگ‌آمیزی بلوار و ایجاد فضای سبز جدید، تجهیز پارک کودک و پارک رودبارک، آماده‌باش کامل آتش‌نشانی و خدمات ایمنی در ایام نوروز از جمله فعالیت‌های شهرداری بوده است.

شهردار کلاردشت افزود: تهیه بسته‌های فرهنگی برای مسافران، ارسال اس ام اس از سامانه پیام‌کوتاه شهرداری به شماره 30004715، اهدای ماهی قرمز به شهروندان، لکه‌گیری و آسفالت خیابان اصلی و فرعی و ایجاد چند چشمه سرویس بهداشتی از دیگر اقدامات شهرداری در ایام نوروز است.

وی بیان داشت: با توجه به اینکه شاهد کنده‌کاری و لوله‌گذاری گاز و آب در سطح شهر بودیم و مشکلاتی را در تردد به وجود آورده بود با فعالیت شبانه‌روزی نیروها و با توجه به مشکلات مالی پایان سال تا حدودی توانستیم این مشکل را برطرف سازیم تا در ایام نوروز مسافران و شهروندان در تردد دچار مشکل نشوند.

* احترام به گردشگر نشان از فرهنگ بومی منطقه است

این مسئول گفت: یکی از مواردی که در شهر توریستی کلاردشت از سوی مردم مشاهده می‌کنیم، احترام به گردشگران است که این نشانه فرهنگ بالای بومی منطقه است.

دلفان‌آذری ادامه داد: گردشگر برای ما قابل احترام است و تمام شهروندان کلاردشت تلاش خواهند کرد تا خاطرات خوب و خوشی را برای مسافران در این ایام فراهم کنند.

دلفان‌آذری متذکر شد: این احترام موجب می‌شود تا توریست و گردشگر، کلاردشت را منطقه مناسب برای تعطیلات خود بداند و ما نیز شاهد حضور بیش از پیش مسافران خواهیم بود.

سرپرست شهرداری کلاردشت در پایان اذعان داشت: ستاد استقبال از مسافران نوروزی شهرداری کلاردشت در ایام نوروز به صورت شبانه‌روزی در خدمت میهمانان نوروزی و شهروندان است.

انتهای پیام/ن۱۰/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول