اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در صحن علنی مجلس بررسی می‌شود

طرح عدم قطع مستمری زنان بی‌همسر در آستانه ازدواج

خبرگزاری فارس: نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: طرح عدم قطع مستمری زنان مردان متوفی در آستانه ازدواج به صحن علنی مجلس رفته است.

طرح عدم قطع مستمری زنان بی‌همسر در آستانه ازدواج

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، نیره اخوان‌بی‌طرف در آخرین جلسه شورای اداری شهرستان اصفهان که در محل باغ موزه چهل‌ستون برگزار شد، ضمن تشریح آخرین تحولات مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: مهم‌ترین مباحثی که در روزهای پایانی در مجلس تصمیم‌گیری شد رفع یکی از مهم‌ترین مشکلات جوانان در پرداخت مهریه سنگین با توجه به افزایش نرخ سکه بود.

وی با بیان اینکه بسیاری از جوانان به واسطه پرداخت مهریه در زندان‌ها به سر می‌برند، افزود: بحث پرداخت مهریه در غالب لایحه حمایت از خانواده به همراه عدم قطع مستمری زنان مردان متوفی در آستانه ازدواج به صحن علنی مجلس رفت.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با تأکید به اینکه پرداختن به مسائل و مشکلات پیش روی مهریه مدت‌ها بود در مجلس به فراموشی سپرده شده بود، تصریح کرد: با پیشنهاد پرداخت مهریه زیر 110 سکه بدون رفتن به زندان موافقت و این طرح به تصویب مجلس رسید.

وی با بیان اینکه هیچ‌گونه محدودیتی برای سقف تعیین مهریه در این لایحه وجود ندارد، ادامه داد: این قانون در واقع به نوعی تعیین تکلیفی برای مجریان دادگاه‌ها برای تعیین حکم طلاق و پرداخت مهریه کرده است.

اخوان‌بی‌طرف بیان داشت: اعمال قانون زندان در صورت عدم پذیرش پرداخت مهریه است که دادگاه موظف است با توجه به شرایط فرد پرداخت کننده مهریه آن را صادر کند.

انتهای پیام/خ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول