اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده انتظامی کرمان:

دوسوم توان ناجا برای نوروز استفاده می‌شود

خبرگزاری فارس: فرمانده انتظامی استان کرمان گفت: دوسوم توان انتظامی و امنیتی پلیس در طرح نوروزی به کار گرفته شده است.

دوسوم توان ناجا برای نوروز استفاده می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، سردار حسین چناریان بعد از ظهر امروز در نشست خبری با اشاره به اینکه فعالیت‌ها و کارهای نیروی انتظامی در ایام عید ‌شدت می‌یابد، اظهار داشت: نیروی انتظامی به عنوان خدمتگزار بزرگ برای آسایش مردم و مسافران ‌گام بر می‌دارد و در این راستا شعار "بهار من، آرامش و رضایت تو" را برای طرح نوروز‌ 91 انتخاب کرده‌ایم.

وی ابراز داشت: نیروی انتظامی در این ایام یک مأموریت ویِژه‌ای را برای فراهم کردن بستر آرامش، آسایش و امنیت مردم به عهده دارد و ما خداوند را شاکر و سپاسگزاریم.

چناریان با اشاره به چهارشنبه آخر سال گفت: شب چهارشنبه آخر سال را به عنوان یک سنت ملی و فرهنگی به شب چهارشنبه سوری معروف است، یک جشن و یک مراسم خاص و ویژه‌ای را مردم ‌برگزار می‌کنند.

وی بیان داشت: من اول به عنوان یک خدمتگزار در نیروی انتظامی از همه ‌مردم فرهنگ دوست و فرهیخته و همه اصحاب فرهنگی این درخواست را دارم که تلاش کنیم تا هیچ‌کس نتواند به آداب و سنت‌های و فرهنگ ارزشمند ما ورود پیدا کند و این فرهنگ ارزشمند را دچار یک انحرافات کند در سال‌های گذشته یک‌سری موضوعات وارد برگزاری شب چهارشنبه آخر سال شد که ارزش فرهنگی آن یادگار کهن را دچار خدشه کرده‌اند.

وی عنوان‌ کرد: پلیس به عنوان سازمانی که وظیفه دارد از ارزش‌های مردم ‌و یادگارهای ‌فرهنگی دفاع کند و نگذارد با یک سری اقدامات ساخت دست دیگران این آثار و سنت‌های خوب دچار تغییر و تحول شود.

چناریان تصریح کرد: از مردم درخواست داریم، همان سنت واقعی که در گذشته داشته‌اند و آن هم محفل گرم خانوادگی ‌یک شب را با آرامش دور هم سپری کنند.

فرمانده انتظامی کرمان افزود: این سنت با ارزش در فرهنگ ما بوده که امروز به یک حادثه تخریبی، جنجالی و ضد ‌آرامش تبدیل شده است.  

وی گفت: طی سه سال گذشته با فرهنگ‌سازی، اطلاع‌رسانی و اقداماتی خوبی که رسانه‌ها، مطبوعات و اصحاب فرهنگی انجام داده‌اند، وضعیت نسبت به سال‌های قبل بهتر شده است.

چناریان خاطر‌نشان کرد: طی سال گذشته در سراسر کشور حوادث چهارشنبه آخر سال فوق‌العاده پایین آمده و دلیل اصلی آن مشارکت مردم ‌و مداخله خانواده‌ها بوده و مواظبت آنها خیلی مؤثر واقع شده است.

وی عنوان کرد: ‌پلیس برای چهارشنبه آخر سال طرح ویژه‌ای را پیش‌بینی کرده و نخستین رویکرد پلیس در این طرح ‌مشارکت مردم و آگاهی از حوادث و سوانح وارداتی است که دیگران انجام می‌دهند و حضور جدی پلیس در طرح‌های ترافیکی و انتظامی این روز و برخورد جدی و قانونی ‌با عواملی می‌شود که مخل آسایش و امنیت مردم هستند.

چناریان بیان داشت: آن جایی که مردم با محوریت خانواده و محله در واقع ‌جشن‌ها‌ و دور همنشینی خانوادگی ‌دارند، برای پلیس محترم است‌ و همه هدف ما این است که حفظ این سنت و با همان عرف ارزشمند خودش در کشور برگزار شود و زنده باشد و آنچه که  مخل آرامش مردم شود با آن برخورد می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در هیچ جای استان کرمان مراسمی به عنوان چهارشنبه‌سوری برگزار نمی‌شود، گفت: این مراسم خانوادگی است و در مکان‌های عمومی مانند پیاده‌روها و پارک‌ها این تجمع‌‌ها تخلف محسوب شده و با آن برخورد قانونی می‌شود، اما در کوچه‌ها و محلات با نظارت بزرگ‌ترها بلامانع است.

فرمانده انتظامی استان کرمان با اشاره به اینکه طرح نوروزی در داخل شهر‌ کرمان از 21 اسفند آغاز و در سطح استان از 25 آغاز می‌شود، اظهار داشت: طرح امنیتی اجتماعی از 20 اسفند در حال اجرا است‌ که ابتدا برخورد با معتادان پر خطر، ولگرد و مزاحم مردم برخورد  و آنها را به اقامت‌گاه‌های اجباری برا‌ی ترک اعتیاد فرستاده می‌شوند.

چناریان افزود: طرح دیگر جمع‌‌آوری اتباع بیگانه در واحد‌های صنفی است که واحد‌های صنفی حق ندارند آنها را به کار گمارند و طرح دیگر برخورد با مزاحمان و اراذل و اوباش در سطح خیابان‌ها است.

فرمانده انتظامی استان کرمان ابراز داشت: ‌همچنین  با دستگاه ‌قضایی هماهنگ شده به مجرمان در زندان‌ها برای ایام نوروز مرخصی داده نشود تا ضریب امنیتی در این ایام بالا رود.

وی اذعان داشت: دو سوم توان انتظامی و امنیتی پلیس در طرح نوروزی به کار گرفته شده است.

چناریان ‌بیان داشت: برای اطلاع‌رسانی به مردم 200 قطعه بنر در سطح شهر و جاده‌ها نکات امنیتی در روی آنها نوشته و نصب شده‌اند و 50 هزار بروشور و 40 هزار کتابچه آموزشی ویژه سفر در اختیار مسافران قرا‌ر می‌گیرد.

وی تصریح کرد: همچنین 200 کلاس آموزشی برای برای کارکنان و نیروهای طرح امنیتی و آرامش مردم در نوروز برگزار کرده‌ایم و به 195 هزار همیار پلیس آموزش‌های لازم و کارت داده شده است.

چناریان گفت: در راستای کارهای امنیتی که سال جاری در استان کرمان انجام شده است، 50 هزار کیلوگرم مواد مخدر در استان کشف شده، 35 نفر اشرار مسلح به نام به هلاکت رسیده‌اند‌، 876 قبضه انواع سلاح کشف شده، 877 خودرو سرقتی‌، 134 مورد آدم‌ربایی، یک هزار و 218 موتور‌سیکلت سرقت شده، 80 سارق مسلح‌، 6 هزار و 951 نفر قاچاقچی دستگیر شده است.

وی افزود: قتل مسلحانه 40 درصد‌ و قتل عادی 42 درصد کاهش نسبت به سال قبل داشته است. 

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول