اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره کل بنادر ودریانوردی خوزستان خبر داد

برقراری ارتباط اتوماسیون از طریق VPN در منطقه ویژه بندرامام

خبرگزاری فارس: در راستای گسترش دولت الکترونیک و به منظور ارتقاء امنیت اطلاعات در شبکه داخلی رایانه‌ای اداره کل بندر و دریانوردی استان خوزستان، ارتباط اتوماسیون اداری از طریق بستر امن VPN برقرار شد.

برقراری ارتباط اتوماسیون از طریق VPN در منطقه ویژه بندرامام

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان، جهانگیر نجاتی اظهار کرد: با توجه به ارائه خدمات اتوماسیون و نیاز کاربران اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان به دسترسی به نامه‌های اداری از طریق اینترنت، این ارتباط سبب شد تا کاربران بتوانند از طریق بستر VPN به شبکه داخلی بندر متصل شده و به سیستم فرزین دسترسی داشته باشند.

وی افزود: با توجه به بحث امنیت در زیرساخت‌های شبکه بندر امام خمینی(ره) و از آنجا که امکان دسترسی تحت وب به سرور اتوماسیون از طریق اینترنت مسدود شده بود، با این روش محدودیت مذکور برداشته شد.

معاون طرح و توسعه اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان تصریح کرد:  همه تلاش ما در راستای ارتقا و تعالی بخش‌های مختلف منطقه ویژه برای پیشبرد دیگر اهداف اقتصادی در کشور است.

 

* برگزاری نخستین نشست بازنگری دریانوردی کمتر از 500 تن

جهانگیر نجاتی در خصوص برگزاری نخستین نشست بازنگری و طراحی سؤالات آزمون‌های دریانوردی کمتر از 500 تن در منطقه ویژه بندرامام خمینی(ره) نیز اظهار کرد: این نشست در مدت دو روز در اسفندماه سال جاری در منطقه ویژه بندرامام برگزار شد.

وی با اشاره به اهداف برگزاری نشست مذکور افزود: در راستای اهداف اداره کل استانداردها، آموزش و گواهینامه‌های دریانوردی و اصلاحات صورت گرفته در کنوانسیون STCW در سال 2010، بانک سئوالات آزمون‌های دریانوردی نیز باید مانند دستورالعمل‌های برگزاری دوره‌های آموزشی متناسب با اصلاحات کنوانسیون مورد بازنگری قرار مـــی‌گرفت که بر این اساس نخستین نشست طراحی بانک سئوالات آزمون‌های دریانوردی کمتر از 500 برگزار شد.

معاون طرح و توسعه  این اداره کل با اعلام این خبر گفت: در این طرح بیش از 200 سؤال بازنگری، طراحی و مورد تأیید قرار گرفت.

وی همچنین افزایش کیفیت آموزش دریانوردی و ارتقای سطح علمی و تخصصی دریانوردان از نتایج انجام اصلاحات دستورالعمل‌ها، رهنمودهای آموزشی و بازنگری سؤالات آزمون‌های دریانوردی همگام با آخرین استانداردها و اصلاحات کنوانسیون بین‌المللی STCW برشمرد.

انتهای پیام/صا30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول