اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با صرف 500 میلیارد ریال اعتبار

تجهیز مساجد تهران از سوی مدیران شهری

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز فعالیت‌های دینی شهرداری تهران از تجهیز مساجد تهران با اعتبار 500 میلیارد ریالی خبر داد.

تجهیز مساجد تهران از سوی مدیران شهری

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران به‌نقل از روابط‌ عمومی شهرداری منطقه 15 تهران، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالمقیم ناصحی در همایش ائمه جماعات مساجد منطقه 15 در مسجد القرآن اظهار داشت: شهرداری تهران در سال‌جاری 500 میلیارد ریال جهت احداث و تجهیز مساجد هزینه کرده است.

رئیس مرکز فعالیت‌های دینی شهرداری تهران گفت: ‌شهرداری تهران در سال 90 قریب به 500 میلیارد ریال اعتبار جهت احداث، ‌تکمیل و تجهیز مساجد هزینه کرده است.

وی در این همایش که با حضور آیت‌الله وحید گلپایگانی نماینده ولی فقیه در حوزه جنوب شرق تهران، ‌حجت الاسلام و المسلمین معراجی مسئول رسیدگی به امور مساجد جنوب شرق تهران، ‌ائمه جمعه خاورشهر و قیامدشت، ‌ائمه جماعات مساجد سطح محدوده منطقه، شهردار و مدیران منطقه 15 برگزار شد،‌ افزود: مساجد ما باید مردمی باشد و اینکه یک نهادی هزینه احداث مسجد را تقبل کند، ‌خوشایند مردم نبوده و در واقع مرکز فعالیت‌های دینی در کنار مردم است.

حجت‌الاسلام والمسلمین ناصحی یادآور شد: مدیران شهری بر اساس یک وظیفه شرعی و اخلاقی و به عنوان افرادی علاقمند به احداث و تکمیل مساجد، ‌در خدمت مساجد هستند و ما به تمام نهادهایی که خود را آماده ارائه خدمات به مساجد یا متولی مساجد می‌دانند اعلام همکاری می‌کنیم تا نسبت به حل مشکلات مساجد اقدام کنیم.

حجت‌الاسلام و المسلمین معراجی مسئول رسیدگی به امور مساجد حوزه جنوب شرق تهران نیز با اشاره به تعامل بسیار خوب مرکز امور مساجد و شهرداری منطقه 15 گفت: مجتبی یزدانی شهردار منطقه 15 با تلاش و پیگیری مستمر خود طی دو سال اخیر بسیاری از مشکلات مساجد منطقه را حل کرده و حتی بیش از مبلغ مصوب نیز برای مساجد هزینه کرده است.

آیت‌الله وحیدی گلپایگانی نیز با بیان سخنانی در ارتباط با مسایل اخلاقی و نفسانیات که انسان دارای سه نفس اماره، ‌لوامه و مطمئنه است خواستار اصلاح نفس شدند و اصلاح جامعه را در گرو اصلاح اشخاص دانستند.

در ادامه مجتبی یزدانی شهردار منطقه 15 با بیان ویژگی‌های خاص این منطقه به لحاظ مذهبی در ارتباط با اقدامات شاخص اجرایی خاطرنشان کرد:‌ صرف هزینه‌ای حدود 60 میلیارد ریال جهت توسعه و تجهیز مساجد منطقه، محوطه سازی 70 مسجد، پخش اذان در تمام مراکز عمومی و بوستان‌ها، ‌احداث 86 نمازخانه، ‌بازسازی پنج مقبره شهدا، ‌احداث نخستین خانه شهید در منطقه،‌ دیدار با خانواده‌های معظم شهدا و جانبازان و ... از جمله این اقدامات اجرایی است.

انتهای پیام/س30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول