اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دریادار سیاری:

نیروی دریایی ایران در دریای مدیترانه حضور دارد

خبرگزاری فارس: فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه توانایی حضور در دریاهای آزاد را داریم، گفت: نیروی دریایی ارتش ایران در دریای سرخ و دریای مدیترانه حضور دارد.

نیروی دریایی ایران در دریای مدیترانه حضور دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری عصر امروز در حاشیه مراسم دانش‌آموختگی فراگیران آموزش تخصص‌های دریایی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مرکز آموزش تخصص‌های دریایی رشت یکی از مراکز عمده و راهبردی آموزشی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران است.

وی به آموزش 80 درصد کارکنان نیروی دریایی ارتش در آموزش تخصص‌های دریایی رشت اشاره کرد و افزود: آموزش تخصص‌های دریایی رشت برای نیروی دریایی ارتش مهم است و مکانی مقدس محسوب می‌شود.

سیاری رزمندگان هشت سال دفاع مقدس در عرصه دریاها را از نیروهای آموزش دیده آموزش تخصص‌های دریایی رشت عنوان کرد و بیان داشت: این افراد رزمندگانی بودند که در شصت و هفتمین روز از دفاع مقدس پرونده نیروی دریایی کشور دشمن را درهم پیچیدند و افتخاری بزرگ برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به ارمغان آوردند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به نبرد مستقیم و نابرابر رزمندگان نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی در 29 فروردین سال 67 با استکبار جهانی، تصریح کرد: دریادلان نیروی دریایی ارتش ایران در مقابل استکبار جهانی ایستادند و به دشمن ثابت کردند که ما مردم میدان‌های نبرد هستیم و برای دفاع از استقلال، دین، مذهب، شرف و ناموس کشور در عرصه حضور پیدا می‌کنیم.

وی به شهدای نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: بسیاری از عزیزان ما در نبرد نابرابر با دشمن به درجه رفیع شهادت رسیدند و در عمق دریاها آرمیده‌اند و افتخار می‌کنیم که ادامه دهنده راه آنها هستیم.

سیاری کارکنان دریادل و رزمنده ناوشکن سهند، ناو موشک‌انداز جوشن و ناوشکن سبلان را قهرمانانی توصیف کرد که در 29 فروردین سال 67 در مقابل استکبار جهانی ایستادند و بیان کرد: شهدای ما راه امام حسین (ع) را پیمودند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با تاکید براینکه اگر دست تجاوز به طرف مرزهای جمهوری اسلامی ایران دراز شود رزمندگان ما آن را قطع می‌کنند، خاطرنشان کرد: آموزش تخصص‌های دریایی رشت از مراکز راهبردی نیروی دریایی ارتش است.

وی کیفیت آموزش در آموزش تخصص‌های دریایی رشت را بالا خواند و یادآور شد: این مرکز آموزش از استانداردهای بالای جهانی برخوردار است.

سیاری با بیان اینکه توانمندی و توانایی حضور در دریاهای آزاد را داریم، اذعان کرد: نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در شمال اقیانوس هند، خلیج عدن، باب‌المندب، دریای سرخ و دریای مدیترانه حضور دارد و در اجرای اوامر فرماندهی معظم کل قوا در عرصه دریاهای آزاد پرچم پر افتخار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را به اهتزاز درمی‌آورد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش به رهنمودهای مقام معظم رهبری اشاره کرد و افزود: دریاها و آب‌های آزاد مربوط به تمام ملت‌هاست و در آب‌های آزاد دارای منافع کلان و راهبردی هستند.

وی با تاکید بر حضور در آب‌های آزاد، اظهار داشت: ناوهای نیروی دریایی ارتش ایران در حال حاضر در عرصه دریاهای آزاد ناوبری می‌کنند و اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را به معرض نمایش می‌گذارند.

سیاری توانمندی در آموزش را سبب حضور در عرصه دریاهای آزاد دانست و تصریح کرد: ناوهای ارتش جمهوری اسلامی ایران هزاران کیلومتر دور از مرزهای کشور در حال دریانوردی هستند بنابراین جایگاه و اهمیت آموزش تخصص‌های دریایی رشت و سطح آموزشی آن بسیار بالاست.

انتهای پیام/آ10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول