اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ورزش و جوانان کردستان خبر داد

کسب 445 مدال توسط ورزشکاران کردستانی

خبرگزاری فارس: مدیرکل ورزش و جوانان کردستان از کسب 445 مدال طلا، نقره و برنز توسط ورزشکاران این استان در سال جاری خبر داد.

کسب 445 مدال توسط ورزشکاران کردستانی

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج فرهاد عبداللهی در مراسم تجلیل از قهرمانان ورزشی و مدال‌آوران کردستان در سنندج با بیان اینکه ورزشکاران کردستانی در چند سال اخیر افتخارات فراوانی را برای استان کردستان و ایران اسلامی در عرصه‌های ملی و بین‌المللی به ارمغان آورده‌اند، اظهار کرد: کسب 445 مدال طلا، نقره و برنز در عرصه ملی و 33 مدال در عرصه بین‌المللی در سال‌جاری از جمله این افتخارات است.

به گفته وی، هم‌ اکنون 47 هیئت ورزشی با 52 هزار و 314 ورزشکار بیمه شده و سازمان یافته در سطح استان مشغول به فعالیت هستند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کردستان اظهار داشت: هم‌اکنون 12 تیم ورزشی استان در لیگ‌های برتر، هفت تیم در لیگ‌های دسته یکم و سه تیم نیز در لیگ‌های دسته دوم کشور مشغول به فعالیت هستند و 175 باشگاه فعال ورزشی در استان نیز وجود دارد.

عبداللهی به رشد 33 درصدی اعتبارات حوزه ورزش استان در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته اشاره کرد و افزود: در سال 90 اعتبارات حوزه ورزش استان به 94میلیارد و 850 میلیون ریال رسید که این میزان در مقایسه با اعتبار 60 میلیارد ریالی سال گذشته از افزایش 33 درصدی برخوردار است.

به گفته وی، از محل اعتبارات ملی نیز در سال‌جاری 26 میلیارد و 830 میلیون ریال اعتبار به استان اختصاص یافته است که نسبت به سال گذشته رشد 45 درصدی نشان می‌دهد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کردستان توسعه فضاهای ورزشی در استان را از اولویت‌های مهم این اداره کل دانست و افزود: ‌فضای ورزشی تا پایان سال 84 در این استان به ازای هر نفر 18.5 سانتی‌متر بوده که در طول سال‌های اخیر به 33.12 سانتی‌متر مربع افزایش یافته است.

در پایان این مراسم از قهرمانان و مدال‌آوران استان تجلیل شد.

انتهای پیام/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول