اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه برگزار شد

برگزاری مسابقات شطرنج منطقه 11 کشور

خبرگزاری فارس: مسابقات شطرنج دانشجویی منطقه 11 کشور در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه برگزار شد.

برگزاری مسابقات شطرنج منطقه 11 کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه نهمین دوره مسابقات شطرنج دانشجویان منطقه 11 با حضور قهرمانان واحدها و مراکز 3 استان کرمانشاه، ایلام و کردستان در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه برگزار شد.

براساس گزارش دانشگاه آزاد، این مسابقات در روزهای پایانی سال جاری در حالی برگزار شد که تنها 3 تیم از واحدها و مراکز منطقه 11 کشور در آن حضور داشتند.

مرتضی صانع زاده مسئول اجرایی مسابقات گفت: این مسابقات به دلیل کم‌بودن تعداد شرکت‌کنندگان و تیم‌ها به روش دوره‌ای برگزار شد و جای تأسف است که با وجود 17 واحد و مرکز در منطقه 11 فقط شاهد حضور 3 تیم واحدهای کرمانشاه، ایلام و سنندج در این مسابقات بودیم و انتظار ما خیلی بیشتر بود.

وی تأکید کرد: ورزش شطرنج یک ورزش فکری و فنی و بسیار مطرح در سطح جهانی است و لازم است که مسئولان تربیت بدنی واحدها و مراکز در این زمینه تلاش بیشتری داشته باشند و مشوق دانشجویان به سمت این ورزش جهانی باشند.

حبیب خبیری مسئول فنی مسابقات و از مسئولان کمیته داوران شطرنج کرمانشاه نیز گفت: شطرنج در کرمانشاه از رشد بسیار چشمگیری برخوردار است و در حال حاضر در 2 رده خواهران و برادران جایگاه چهارم و پنجم کشور را به خود اختصاص داده‌ایم  و این ورزش در دانشگاه‌های استان به خصوص دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه از رونق زیادی برخوردار است.

وی ادامه داد: در حال حاضر به منظور تقویت هر چه بیشتر این رشته ورزشی فکری تلاش‌های زیادی در سطح استان صورت گرفته و استعدادیاب‌ها و ناظران از مهدهای کودک تا دانشگاه‌ها در حال کشف استعدادهای این رشته هستند و ما درصدد هستیم تیم‌های خانوادگی و سن‌های بالا را نیز در این مسیر هدایت کنیم؛ چرا که شطرنج موجب تقویت حافظه، پیشگیری از آلزایمر و رشد فکری می‌شود و اغلب شطرنج‌بازان جزو افراد نابغه و موفق جامعه هستند.

شایان ذکر است، این مسابقات به صورت یک روزه برگزار می‌شود و به محض مشخص شدن نتایج اسامی قهرمانان اعلام می‌شود.

انتهای پیام/س30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول