اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان‌های استان تهران:

چهارشنبه‌سوری به یک رفتار ضد اجتماعی و آزار دهنده تبدیل شده است

خبرگزاری فارس: رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان‌های استان تهران با انتقاد از رفتارهایی که در چهارشنبه‌سوری از سوی بعضی افراد صورت می‌گیرد، گفت: چهارشنبه‌سوری به یک رفتار ضد اجتماعی و آزار دهنده تبدیل شده است.

چهارشنبه‌سوری به یک رفتار ضد اجتماعی و آزار دهنده تبدیل شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران به نقل از روابط‌عمومی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان ورامین، حجت‌الاسلام سید محسن محمودی اظهار داشت: هرگونه عمل و رفتار اجتماعی کورکورانه که مبنای منطقی نداشته باشد از دیدگاه اسلام باطل شمرده می‌شود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان‌های استان تهران گفت: ایرانیان باستان بر اساس باورهای زرتشتی، معتقد به احیاگری آتش بودند، در این راستا آن را نمادی برای مبارزه با مرگ و نیستی زمستان و استقبال از حیات و هستی بهار می‌دانستند.

امام جمعه موقت ورامین افزود: برپایی این مراسم ریشه تاریخی دارد و احترام به آتش به اعتقادات ایرانیان باستان باز می‌گردد و به عقاید مسلمانان ارتباطی ندارد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: این سنت قدیمی ایرانیان چند سالی است که به یک رفتار ضد اجتماعی و آزار دهنده در چهارشنبه آخر سال تبدیل شده است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان‌های استان تهران افزود: افرادی هستند که با نیت مغرضانه و آزار رساندن به دیگران آتش برپا می‌کنند و از وسایل خطرناکی مانند مواد منفجره استفاده کرده و باعث اتفاقاتی مانند سقط جنین یا آزار روحی برای دیگران می‌شوند.

حجت‌الاسلام محمودی یادآور شد: خرید و فروش این مواد منفجره نیز از دیدگاه اسلام، علما و مراجع تقلید حرام اعلام شده است و حق‌الناس بر گردن توزیع‌کنندگان و مصرف‌کنندگان مواد منفجره است و باید در آخرت پاسخگوی عواقب آن باشند.

امام جمعه موقت ورامین در پایان تصریح کرد: خانواده‌ها باید عواقب استفاده از این مواد را به فرزندان خود آموزش دهند و نگذارند با بی‌توجهی فرزندان آنها اتفاقات ناگواری برای دیگران یا خود آنها رخ دهد. 

انتهای پیام/و۳۰/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول