اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دامپزشکی خراسان‌جنوبی خبر داد

صادرات فرآورده‌های دامی به ارزش 782 هزار دلار از خراسان‌جنوبی

خبرگزاری فارس: مدیرکل دامپزشکی خراسان‌جنوبی گفت: درآمد ناشی از صادرات فرآورده‌های دامی از خراسان‌جنوبی به بیش از 781 هزار و 827 دلار رسید.

صادرات فرآورده‌های دامی به ارزش 782 هزار دلار از خراسان‌جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از روابط عمومی دامپزشکی خراسان‌جنوبی، محمدعلی رضایی اظهار داشت: این میزان درآمد ارزی کالا طی سال جاری نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 48 درصد افزایش داشته است.

وی افزود: صادرات انواع کالاهای مرتبط با دام و طیور طی امسال نظیر گوشت مرغ تازه و منجمد، خوراک طیور، جوجه یک روزه و تخم‌مرغ نطفه‌دار عمدتاً به کشور افغانستان و پشم به کشور پاکستان صادر شده که در این میان بیشترین درآمدزایی از صادرات جوجه یک روزه به مبلغ 413 هزار 218 دلار بوده است.

مدیرکل دامپزشکی خراسان‌جنوبی با اشاره به لزوم صدور مجوز بهداشتی دامپزشکی برای صادرات و واردات انواع کالاهای مرتبط با دام و طیور به سایر کشورها خاطرنشان کرد: پذیرش محموله‌های صادراتی مرتبط با دام و طیور در دیگر کشورها منوط به داشتن گواهی معتبر دامپزشکی است و کشورهای مقصد تا محموله وارداتی دارای مجوز بهداشتی دامپزشکی نداشته باشد، اجازه ورود و تخلیه محموله را صادر نمی‌کنند.

رضایی اظهار امیدواری کرد: با توجه به افزایش کیفیت و شرایط بهداشتی و قرنطینه‌ای تولید انواع دام، طیور و فرآورده‌های مرتبط در استان، شاهد افزایش روزافزون صادرات این کالاها بوده و سهمی در افزایش صادرات غیر نفتی کشور داشته باشیم.

انتهای پیام/ن30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول