اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان‌رضوی:

رسیدگی اولیه به قاچاق کالا در صلاحیت اداره تعزیرات است

خبرگزاری فارس: مدیرکل اداره تعزیرات حکومتی خراسان‌رضوی گفت: صلاحیت اولیه رسیدگی به پرونده‌های قاچاق کالا در اختیار اداره‌کل تعزیرات حکومتی قرار گرفته است.

رسیدگی اولیه به قاچاق کالا در صلاحیت اداره تعزیرات است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد محسن متین‌فر صبح امروز در نشست خبری مدیرکل اداره تعزیرات حکومتی خراسان‌رضوی که در محل سالن کنفرانس اداره‌کل تعزیرات خراسان‌رضوی برگزار شد، گفت: به سبب واگذاری صلاحیت اولیه رسیدگی به پرونده‌های قاچاق کالا از جانب دادگاه انقلاب‌اسلامی به اداره‌ کل تعزیرات حکومتی، شعب ویژه قاچاق برای مقابله با این پدیده شوم در سطح استان افزایش یافته است.

وی با تأکید بر گذشت مدت زمان حدودا 15 روزه از تصویب و واگذاری صلاحیت به اداره‌کل تعزیرات، ادامه داد: در طول این مدت مقدمات و کارهای اولیه به انجام رسیده است و در حال حاضر تعداد 14شعبه ویژه قاچاق در مجموعه اداره‌کل تعزیرات حکومتی خراسان‌رضوی فعال هستند.

متین‌فر با اشاره به نزدیک بودن ایام نوروز سال 1391 اظهار کرد: اداره‌ کل تعزیرات حکومتی خراسان‌رضوی در همین راستا با ایجاد دو شعبه فعال ویژه قاچاق در ایام نوروز، عزم جدی برای وارد شدن به مقوله قاچاق و مقابله بی‌امان با آن را در ارتباط با قاچاق کالا و ارز دارد.

مدیرکل اداره تعزیرات حکومتی استان خراسان رضوی در ارتباط با سایر برنامه‌های اداره تعزیرات در ایام نوروز 1391 گفت: استقرار شعبه ویژه سیار در پایانه مسافربری، راه‌آهن و فرودگاه، اختصاص شعبه ویژه در حریم حرم رضوی، اختصاص شعبه ویژه دارو و درمان و بهداشتی و دامپزشکی در مجموعه اداره‌کل و نیز فعال کردن یک شعبه ویژه در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی مشهد به منظور رسیدگی به تخلفات غرفه‌داران از جمله برنامه‌های اداره تعزیرات در ایام نوروز 1391 است.

وی افزود: علاوه بر این، طرح‌های نوروزی و شعبات ویژه اداره‌کل تعزیرات حکومتی خراسان‌رضوی در ادارات و شهرستان‌هایی که در مسیر تردد مسافران و زائران قرار دارند نیز اجرا می‌شود و شامل شهرستان‌های سبزوار، نیشابور، تربت‌ حیدریه و قوچان است.

متین‌فر ادامه داد: اداره کل تعزیرات حکومتی خراسان‌رضوی همچنین در ایام نوروز بر فروش بلیط‌ های هواپیمایی که به صورت چارتر ارائه می‌شوند نظارت ویژه‌ای دارد و به آژانس‌های هواپیمایی برای رعایت نرخ مصوب بلیط‌ ها تذکر داده می‌شود و در صورت رعایت نکردن نکات و فروش بلیط بالاتر از نرخ مصوب، این اداره‌کل برخورد جدی قانونی به عمل می‌آورد.

وی پرونده‌های شکایت  ارائه شده به این اداره‌کل را در ایام نوروز دارای از پرونده‌های مهم و با حساسیت ویژه عنوان کرد و اظهار کرد: پرونده‌های شکایت در ایام نوروز به سبب این‌که برخی از شکایات مربوط به زائران حرم رضوی است از حساسیت ویژه‌ای برخوردار است و به همین سبب رسیدگی به چنین پرونده‌هایی خارج از نوبت انجام می‌شود و در صورت بروز تخلف با نظر مستقیم اداره کل، ابتدا استرداد وجه اضافی به زائر انجام گرفته و پس از آن رسیدگی به پرونده آغاز می‌شود.

مدیرکل اداره تعزیرات حکومتی خراسان‌رضوی با اعلام شماره تلفن 124 برای دریافت و پاسخگویی به شکایات مردمی، عنوان کرد: مردم می‌توانند با استفاده از شماره تلفن 124 و نیز مراجعه حضوری به بازرسان اصناف، شکایات خود را به منظور بررسی گزارش کنند.

وی ادامه داد: اداره‌کل تعزیرات حکومتی خراسان‌رضوی علاوه بر این گشت‌های ویژه‌ای را با همکاری بازرسان و کارشناسان صنعت، معدن و تجارت و همچنین بازرسان اصناف و کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی مشهد برای تشدید نظارت‌ها و رسیدگی فوری‌تر به تخلفات در محل وقوع تخلف ایجاد کرده است.

انتهای پیام/س10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول