اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

/یادداشت/

آبادان همچنان در ذرات گرد و غبار دست و پا می‌زند

خبرگزاری فارس: با اینکه تا پایان سال 90 و آغاز سال جدید چیزی نمانده، شهر ما آبادان همچنان در ذرات سفید و سیاه، ریز و درشت و کوچک و بزرگ گرد و غبار دست و پا می‌زند.

آبادان همچنان در ذرات گرد و غبار دست و پا می‌زند

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، با اینکه تا پایان سال 90 و آغاز سال جدید چیزی نمانده، شهر ما آبادان همچنان در ذرات سفید و سیاه، ریز و درشت و کوچک و بزرگ گرد و غبار دست و پا می‌زند.

دل شهروندان از این خاک‌های یک‌باره‌ای به درد آمده و چاره‌ای جز دویدن به این سو و آن سو ندارند.

کلی از خرید‌های شب عید همشهریان من مانده و باید پس از چند بار خانه تکانی دوباره سری به طاقچه و ایوان برای گردگیری بزنند.

با اینکه هواشناسی هم این روزها تنها دل مردم این خطه را با خبرهای "تداوم گرد و غبار تا..."، "گرد و غبار ایجاد شده محلی است" و ... شاد می‌کند اما من و تو خوب واقفیم بر اینکه این مهمان ناخوانده چون سال‌های پیش تا پایان تعطیلات نوروز با ماست.

درختان، خیابان‌ها، کوچه‌ها، منازل، دیوارها، بلوارها و همه و همه رنگ خاک به خود گرفته و ما به راستی با این ذرات آلوده و طاقت‌فرسا خو گرفته‌ایم!!

راستی می‌خواستم بدانی که حتی آخرین مرحله نمادین "نظافت عمومی" نیز نتوانست غبار شهر را از چهره خسته‌اش بزداید و این جای بسی تعجب است.

امروز در شهرمان علاوه بر این ذرات معلق و نافهم پراکنده و آلوده، بادهای بی‌رحمی به در و دیوار می‌کوبند؛ با بی‌رحمی هر چه تمام... بادهایی که تن شهر را به درد می‌آورد و دل مردم را به ستوه.

تنگ ماهی‌های قرمز شب عید هم چون دل کوچکشان در خیابان به لرزه افتاده و همه اینجا در انتظار پایان این کابوس دهشتناک هستند.

حتی سبزه‌های شب عید هم دیگر رنگشان را از دست داده‌اند؛ آنها بی‌رنگ و روحند...اصلا هوای شهر را دل‌مرده کرده این خاک.

دلمان پوسید از این رنگ یکنواختی که نمی‌دانیم تا به کی دنبالمان به هر سو می‌دود.

رنگش به سپیدی برف و تلخی‌اش به مثابه زهر است و هم‌چنان گریبانگیر مردم این خطه، نه می‌توان آن را از یاد برد و نه به خاطر داشت، در اذهان من و تو پراکنده و دل‌هایمان را مغشوش و متزلزل کرده است.

چشم‌ها را از شدت و حدت آن نمی‌توان گشود و لب‌ها را تا رد شدن این نسیم مهلک باید بست، نه صدایی نه کلامی و نه نگاهی، هیچ کدام نمی‌تواند این بی‌انصافی هوا را برایمان تعبیر کند.

کاش حداقل تنها نیم‌نگاهی ریه‌های مرا به حال گذشته‌اش باز می‌گرداند تا بتوانم بهتر و زیباتر پذیرای این روزهای بهاری باشم اما چه سود...

به راستی دلمان پوسید از اینهمه بی‌رنگی...

....................................

یادداشت از مریم خبازی

...................................

انتهای پیام/صا10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول