اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار تبریز خبر داد

خرید و ورود دستگاه حفاری تونل‌های خط دوم قطار شهری تبریز

خبرگزاری فارس: شهردار تبریز از خرید و ورود دستگاه حفاری تونل‌های خط دوم قطار شهری به تبریز خبر داد.

خرید و ورود دستگاه حفاری تونل‌های خط دوم قطار شهری تبریز

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، علیرضا نوین بعد از ظهر امروز در آیین امضا و ابلاغ قرارداد اجرایی خط دوم مترو تبریز لازمه تحقق این امر را توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل درون‌شهری در بخش‌هایی چون تاکسیرانی، اتوبوسرانی، خطوط مترو و نیز احداث سامانه‌های جدیدی چون منوریل و تراموا اعلام کرد و از برنامه‌ریزی‌ کلان شهرداری تبریز در این بخش خبر داد.

شهردار تبریز در این مراسم همچنین با ابراز خرسندی از نهایی شدن موضوع قرارداد اجرایی خط دوم مترو تبریز گفت: امروز، روزی مهم و بزرگ برای مدیریت شهری تبریز به شمار می‌رود چراکه در ادامه موفقیت‌های حاصله طی سال‌های اخیر، شاهد آغاز مراحل اجرایی‌بخشی خط دو مترو هستیم.

نوین افزود: مدیریت شهری تبریز و قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا (ص) با استعانت از روح پاک و ملکوتی سردار دلاور آقا مهدی باکری، برگ زرین دیگری را در دفتر خدمات‌رسانی به شهروندان به ثبت می‌رسانند چراکه اگر تا دیروز فرزندان غیور خطه آذربایجان در قالب لشگر همیشه سرافراز عاشورا در میدان دفاع مقدس حضوری شجاعانه داشتند، امروز نیز پیشتاز عرصه‌های سازندگی و خدمت به مردم هستند و این مایه افتخار ما خادمین و کارگزاران نظام اسلامی است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از خط دوم مترو تبریز به عنوان طولانی‌ترین خط از خطوط چهارگانه مترو یاد و خاطرنشان کرد: خط دو مترو تبریز به طول 22 کیلومتر و 400 متر با پیش‌بینی 20 ایستگاه طراحی شده و برای اجرای آن طی هفت سال برنامه ‌زمان‌بندی شده، بالغ بر 12 هزار میلیارد ریال هزینه خواهد شد.

شهردار تبریز همچنین با اشاره به اهداف اصلی اجرای خط دوم مترو تبریز افزود: افزایش سهم حمل و نقل ریلی تبریز در جابجایی مسافر، کاهش ترافیک، کاهش هزینه‌های سفرهای درون‌شهری، کاهش آلودگی هوا، تکمیل و توسعه ناوگان حمل و نقل درون‌شهری، ارتقای سطح رفاه و آسایش شهروندان، اتصال شرقی‌ترین نقطه شهر به غربی‌ترین نقطه تبریز و تحقق هدف سامانه حمل و نقل ترکیبی از جمله اهداف مورد نظر مدیریت شهری در اجرای این خط به شمار می‌رود.

نوین در ادامه از خرید و ورود دستگاه حفاری تونل‌های خط دوم مترو به تبریز خبر داد و تصریح کرد: مقدمات و اقدامات لازم برای خرید دومین دستگاه حفاری نیز فراهم شده و پیش‌بینی می‌شود اجرای خط دوم سریع‌تر از خط اول انجام گیرد.

 نوین در عین حال گفت: بسترهای لازم برای اجرای سریع و با برنامه خط دوم مترو فراهم گردیده و با روحیه جهادی که از قرارگاه خاتم‌الانبیا (ص) سراغ داریم قطعا این طرح با سرعت اجرا خواهد شد.

شهردار تبریز در خاتمه ابراز امیدواری کرد سهم مترو در حمل و نقل درون‌شهری از 10 درصد به 20 درصد افزایش یابد.

انتهای پیام/ح20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول