اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  ایران در جهان

یکی از رهبران انقلابیون بحرین در گفت‌وگو با فارس:

کمیته حقوق بشر به جای متهم کردن ایران به نقض حقوق بشر در بحرین توجه کند

خبرگزاری فارس: یکی از رهبران ائتلاف انقلابیون 14 فوریه بحرین دومین گزارش احمد شهید علیه ایران را "مغرضانه و گزینشی" خواند و گفت: شایسته بود سازمان ملل به جای متهم کردن ایران چشمانش را بر روی جنایاتی که علیه انقلابیون بحرینی روا داشته می‌شود، باز کند.

کمیته حقوق بشر به جای متهم کردن ایران به نقض حقوق بشر در بحرین توجه کند

"علی اکبر الجمری" از رهبران ائتلاف انقلابیون 14 فوریه بحرین با اشاره به دومین گزارش مغرضانه "احمد شهید" گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور مربوط به حقوق بشر در ایران و تکرار ادعاهای دشمنان ملت ایران در آن گفت: شایسته بود سازمان ملل به جای متهم کردن ایران چشمانش را بر روی جنایاتی که علیه انقلابیون بحرینی روا داشته می‌شود، باز کند.

وی با بیان اینکه ایران از بسیاری از کشورهای عربی دموکراتیک‌تر است،با مطرح ساختن سئوالی مبنی بر اینکه "چرا جنایتکاران سعودی و رژیم آل خلیفه را به منظور سرکوب انقلاب بحرین کمک می‌کنید و ایران را زیر ذره بین می‌برید"،‌از سیاست‌های دوگانه محافل بین‌الملل در برخورد گزینشی با پرونده حقوق بشر انتقادکرد.

الجمری با اشاره به جنایات نظامیان آمریکایی در افغانستان ، عراق و همچنین نقض حقوق فلسطینیان از سوی رژیم اشغالگر قدس گفت: تعجب ما از این است که چرا آقای احمد شهید و دبیر کل سازمان ملل هیچ واکنشی درباره جنایات غربی‌هایی که از نفوذ بالایی در سازمان ملل برخور دارند، نشان نمی‌دهند و موضوع حقوق بشر را برای پیشبرد سیاست‌های مستکبرانه به کار می‌برند؟

وی با اشاره به تحولات اخیر کشورهای عربی گفت: آمریکا،‌انگلیس و حتی سازمان ملل رفتاری دوگانه با انقلاب‌های عربی داشتتند به گونه‌ای که انقلاب مردم را سرکوب می‌کنند و از طرف دیگر سعی در القای فضای انقلابی  در سوریه دارند.

الجمری علت گزارش مغرضانه اخیر احمد شهید علیه ایران را ناکامی آمریکا و همپیمانان آن در حمله به ایران و سرنگونی نظام سوریه خواند و افزود: گرچه باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا به عدم توانایی آنها در حمله به ایران اذعان کرده است ولی یقین بدانید از انواع بهانه برای متهم کردن ایران استفاده می‌کنند.

وی دومین گزارش احمد شهید علیه ایران را نشأت گرفته از دستور مستقیم آمریکا به مزدوران خود در سازمان ملل و فعالان موضوع حقوق بشر در آن سازمان بین‌المللی خواند و  تاکید کرد: بنده به عنوان یکی از رهبران ائتلاف 14 فوریه این اقدام مغرضانه سازمان ملل را محکوم می‌کنم و کمیته حقوق بشر آن سازمان را به پرداختن به نقض حقوق انسان در بحرین دعوت می‌کنم.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول