اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیته امداد گوراب‌زرمیخ خبر داد

پرداخت 217 فقره وام اشتغال مددجویان کمیته امداد گوراب‌زرمیخ

خبرگزاری فارس: رئیس کمیته امداد امام خمینی گوراب‌زرمیخ صومعه‌سرا گفت: امسال بالغ بر 217 فقره وام اشتغال در بخش مشاغل خانگی و خوداشتغالی به مددجویان بخش گوراب‌زرمیخ صومعه‌سرا پرداخت شد.

پرداخت 217 فقره وام اشتغال مددجویان کمیته امداد گوراب‌زرمیخ

به گزارش خبرگزاری فارس از صومعه‌سرا غلامحسین دولتی ظهر امروز در جمع مسئولان و مدیران این شهرستان با اشاره به فعالیت‌های کمیته امداد گوراب‌زرمیخ صومعه‌سرا در اجرای طرح اشتغالزایی، اظهار داشت: اشتغالزایی از طرح‌های مهم و بسیار جدی کمیته امداد امام خمینی (ره) برای ارتقای رضایت‌مندی مددجویان است.

وی با اشاره به اجرای طرح اشتغالزایی در کمیته امداد بخش گوراب‌زرمیخ صومعه‌سرا تصریح کرد: در مجموع 557 نفر مددجو برای اخذ تسهیلات اشتغالزایی در حوزه مشاغل خانگی و خوداشتغالی به بانک‌های طرف قرار داد معرفی شده‌اند.

رئیس کمیته امداد گوراب‌زرمیخ صومعه‌سرا افزود: از این تعداد مددجوی معرفی شده در بخش گوراب‌زرمیخ، بالغ بر 217 نفر وام‌های اشتغال خود را از هشت بانک مشخص دریافت کرده‌اند.

وی با اشاره به مبلغ وام‌های پرداختی، بیان داشت: در حوزه مشاغل خانگی بالغ بر 3 تا 5 میلیون تومان و در حوزه اشتغالزایی تا سقف 10 میلیون تومان وام اشتغال به مددجویان متقاضی پرداخت می‌شود.

دولتی، مجموع وام‌های پرداختی به 217 مددجوی بخش گوراب‌زرمیخ برای ایجاد اشتغال را یک‌میلیارد و 150 میلیون تومان عنوان کرد.

وی، اذعان داشت: برخی افراد متقاضی وام و تسهیلات بانکی به دلیل نداشتن ضامن و یا شرایط دیگر قادر به ادامه انجام مراحل اخذ وام خود نیستند.

به گفته رئیس کمیته امداد گوراب‌زرمیخ صومعه‌سرا، حدود 66 فقره از پرونده‌های متقاضیان وام مذکور به دلیل نداشتن ضامن در حالت سکون و نامشخص به‌سر می‌برند.

وی افزود: امیدواریم تا پایان سال آینده تمام متقاضیان مددجو بتوانند از تسهیلات اشتغال با کمترین محدودیت بهره‌مند شوند.

دولتی، با اشاره به دیگر خدمات ارائه شده در سال جاری به مددجویان بخش گوراب‌زرمیخ، یادآور شد: 22 واحد مسکونی مددجویی در دهه فجر امسال با اعتباری افزون بر 23 میلیون تومان از محل اعتبارات بهسازی بنیاد مسکن تامین و احداث شد.

وی با بیان اینکه این واحدها در برابر هرگونه حوادث طبیعی مقاوم هستند، اضافه کرد: تمام نکات و اصول نظام مهندسی ساختمان در این واحدها رعایت شده است و واحدهای مذکور ایمن و مقاوم هستند.

این مسئول، میزان درآمد کمیته امداد گورا‌ب‌زرمیخ را در طول یک سال گذشته بالغ بر 30 میلیارد ریال عنوان کرد و ادامه داد: این مبالغ در بخش‌های تسهیلات خودکفایی، خوداشتغالی، کمک هزینه خرید جهیزیه نوعروسان، بخش‌های فرهنگی، بهداشتی و پرداخت مستمری هزینه شده است.

وی، مهم‌ترین بخش فعالیتی کمیته امداد را در واحد اکرام دانست و افزود: با استفاده از این واحد در امر محرومیت‌زدایی و کمک به ایتام خدمات سازنده و مفیدی به مردم این بخش شده است.

دولتی، تهیه جهیزیه برای ایتام نوعروس، پرداخت کمک هزینه درمانی و احداث واحدهای مسکونی برای ایتام بی‌خانمان را از جمله فعالیت‌های بخش حامیان کمیته امداد گوراب‌زرمیخ صومعه‌سرا برشمرد.

وی با اشاره به اجرای طرح ایتام و اکرام در بخش گوراب‌زرمیخ، خاطرنشان کرد: امسال بالغ بر 187 یتیم در این بخش با مشارکت 429 حامی با مبلغ واریزی یک‌میلیارد و 377 میلیون و 667 هزار ریال مورد حمایت قرار گرفتند.

بخش محروم گوراب‌زرمیخ در 15 کیلومتری غرب مرکز صومعه‌سرا واقع شده و با 25 هزار نفر جمعیت و 23 روستا، تعداد 7 هزار و 324 نفر در قالب 3 هزار و 556 خانوار زیرپوشش و حمایت کمیته امداد این بخش هستند.

انتهای پیام/صا10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول