اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در تعطیلات نوروزی انجام می‏شود

اعزام 82 روحانی به بقاع متبرکه سمنان/ نظارت بر عملکرد روحانیان

خبرگزاری فارس: کارشناس اعزام مبلّغ اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان سمنان از اعزام 82 نفر روحانی به بقاع متبرکه، مساجد و زائرسراهای بین‏راهی این استان در تعطیلات نوروزی خبر داد.

اعزام 82 روحانی به بقاع متبرکه سمنان/ نظارت بر عملکرد روحانیان

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، حجت‏الاسلام محمدعلی سلمانی‏نژاد عصر امروز در گفت‏وگو با خبرنگاران، با اشاره به اعزام 82 نفر روحانی به بقاع متبرکه و زائرسراهای استان سمنان افزود: روحانیان مستقر و طرح هجرت در مکان‏های مذهبی و مساجد برای جوانان و نوجوانان اقدام به اجرای برنامه‏های فرهنگی مانند مسابقات و برپایی اردوهای فرهنگی خواهند کرد.

وی تصریح کرد: برپایی نماز جماعت، تأکید بر صله رحم، تذکر و تبیین مسائل اخلاقی از مهم‏ترین وظایف مبلّغان اعزامی به مناسبت ایام نوروز در این اماکن است.

کارشناس اعزام مبلّغ اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان ضمن تأکید بر اینکه بر عملکرد روحانیان اعزامی نظارت می‏شود، گفت: یکی از مسائلی که در ارتباط با وظائف نهاد اعزام کننده باید به آن پرداخته شود، ارزیابی مبلّغان و فرآیند تبلیغ در حین و پس از تبلیغ است.

سلمانی‏نژاد یادآور شد: احیای اماکن متبرکه، جذب جوانان و افزایش آگاهی دینی زائران و مسافران نوروزی، مهم‏ترین هدف اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان سمنان از اعزام مبلّغ در این ایام است.

* اعزام مبلغ همراه با کاروان‏های راهیان نور استان سمنان

کارشناس اعزام مبلّغ اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان سمنان هم‌چنین از اعزام 14 مبلّغ به همراه کاروان‏های راهیان‌نور این استان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان سمنان، سلمانی‏نژاد ضمن اشاره به اعزام 14 نفر روحانی به همراه کاروان راهیان‌نور استان سمنان در ایام نوروز افزود: در تعطیلات نوروزی، روحانیان در کاروان‏های راهیان‌نور به عنوان راویان جبهه‏ها، فعالیت فرهنگی دارند.

وی با بیان اینکه کاروان‏های راهیان‌نور از بیست و هشتم اسفندماه امسال تا سیزدهم فروردین 91 در قالب دو کاروان اعزام می‏شوند، اظهار داشت: مبلّغان به کانون‏های جمعیت یعنی جاهایی که مردم برای سیاحت بیشتر حضور دارند، اعزام می‏شوند.

سلمانی‏نژاد اظهار داشت: تبیین مباحث اخلاقی و دینی متناسب با ایام نوروز از جمله صله رحم، توجه به طبیعت، رعایت بهداشت و نظافت عمومی از جمله وظایف مبلّغان اعزامی در این ایام است.

وی با بیان اینکه سفر کاروان‏های راهیان‌نور بزرگ‏ترین رسانه برای انتقال فرهنگ جهاد، ایثار و شهادت است، مهم‏ترین هدف این گونه کاروان‏ها را تقویت روحیه جهادی بین جوانان ذکر کرد.

کارشناس اعزام مبلّغ اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان سمنان هم‌چنین مهم‏ترین هدف اعزام روحانی با کاروان‏های راهیان‌نور را تبیین عزت، عظمت و اقتدار ایران در برابر استکبار جهانی عنوان کرد و افزود: آنچه در این امر صورت می‌گیرد، یک جهاد فرهنگی است که خود کمتر از جهاد دفاعی نیست.

وی معرفی اسطوره‌های ارزشی دفاع مقدس برای نسل حاضر را از دیگر برنامه‌های اعزام این مبلّغان دانست.

انتهای پیام/ی20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول