اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره تعاون آموزش و پرورش استان قم خبر داد

تشکیل کتابخانه زائر در مدارس استان قم

خبرگزاری فارس: رئیس اداره تعاون آموزش و پرورش استان قم گفت: کتابخانه زائر در برخی مدارس نواحی چهارگانه آموزش و پرورش استان قم برپا شده است.

تشکیل کتابخانه زائر در مدارس استان قم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از کمیته اطلاع‌رسانی ستاد تسهیلات زائران استان قم، رضا افشاری اظهار داشت: یکی از اقدامات آموزش و پرورش استان قم، عرضه بسته‌های فرهنگی به افرادی است که در طول ایام نوروز در مدارس استان قم ساکن خواهند شد.

وی افزود: محتوای این بسته‌ها شامل کیف امدادی، کتاب و بروشور، تقویم زائر و دیگر اقلام فرهنگی خواهد بود.

رئیس اداره تعاون آموزش و پرورش استان قم با اشاره به راه‌اندازی شش نمایشگاه در محل پایگاه‌های پذیرش فرهنگیان گفت: چاپ نقشه حاوی آداب زیارت، امر به معروف و نهی از منکر و نیز مسائلی راجع به حرم مطهر حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران از دیگر اقدامات فرهنگی کمیته اسکان ستاد تسهیلات زائران است.

وی ادامه داد: یکی دیگر از اقدامات صورت گرفته توسط اداره کل آموزش و پرورش استان قم، طراحی و چاپ تقویم زائر است که حاوی جملاتی از شهدا در مورد عفاف و حجاب و نیز معرفی اماکن زیارتی و سیاحتی قم است.

افشاری با بیان اینکه اداره کل آموزش و پرورش استان قم اقدام به چاپ بروشورهایی با محتوای بهداشتی ویژه توزیع در بین مسافران نوروزی کرده است گفت: این کار با هماهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم صورت می‌گیرد.

رئیس اداره تعاون آموزش و پرورش استان قم از برپایی کتابخانه زائر در حدود 30 مدرسه سطح استان قم خبر داد و افزود: در هر یک از نواحی آموزش و پرورش، 6 یا 7 مدرسه که امکان چنین کاری را داشتند انتخاب و کتابخانه زائر در آنها تشکیل شد.

وی با اشاره به برگزاری نماز جماعت در حدود 100 مدرسه استان در دو نوبت ظهر و مغرب ابراز کرد: بنرهای تبلیغاتی به منظور معرفی دستاوردهای انقلاب و آموزش و پرورش نیز در اماکن مناسب نصب خواهد شد.

افشاری ادامه داد: در بخش اطلاع‌رسانی نیز اطلاعات مربوط به مدارس و پایگاه‌های پذیرش فرهنگیان از طریق روزنامه سراسری نگاه در اختیار مدارس سراسر کشور قرار گرفت.

رئیس اداره تعاون آموزش و پرورش استان قم از طراحی و چاپ نقشه‌های راهنما توسط اداره آموزش و پرورش هر یک از نواحی استان قم خبر داد و افزود: این کار به منظور راهنمایی زائرین صورت گرفته و آنها را با پایگاه‌ها و مدارس منتخب آموزش و پرورش به منظور اسکان آشنا می‌سازد.

وی تجهیزات موجود در مدارس را شامل موکت، فرش، آبگرمکن، آب سردکن، مایع دستشویی و ضدعفونی کننده و برخی دیگر از اقلام مصرفی دانست و تصریح کرد: شستشوی موکت‌ها و فرش‌هایی که در سنوات گذشته مورد استفاده قرار گرفته‌اند نیز انجام شده ضمن اینکه پتوی مورد نیاز مسافران نیز تامین شده است.

 

انتهای پیام/غ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول