اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی خبر داد

ابداع روش جدید تصفیه فاضلاب به روش نانو فیلتراسیون

خبرگزاری فارس: مدیرعامل آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی با اشاره به دستیابی این شرکت در اجرای تصفیه‌خانه‌های جدید با استفاده از روش نانو گفت: توسط محققان این شرکت روش جدید تصفیه فاضلاب به روش نانو فیلتراسیون ابداع شد.

ابداع روش جدید تصفیه فاضلاب به روش نانو فیلتراسیون

رضا پوررجب امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در تبریز با اشاره به اهمیت و ضرورت اجرای طرح شبکه فاضلاب در استان و دفع بهداشتی فاضلاب‌های خانگی اظهار کرد: امروزه ایجاد شبکه فاضلاب یکی از ضروری‌ترین تاسیسات مورد نیاز جوامع بشری برای رعایت بهداشت عمومی محسوب می‌شود، بر این اساس شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی با نگاهی کلان و با صرف هزینه‌های سنگین و تحمل مشکلات اجرایی پروژه، اقدام به احداث شبکه فاضلاب خانگی مبتنی بر استانداردهای زیست محیطی جهان کرده و با تلاش مستمر در ارتقای سطح بهداشت عمومی گامی بلند برداشته است.

لوله‌گذاری فاضلاب در 8500 کیلومتر در 17 شهر آذربایجان‌شرقی

وی ادامه داد: در این راستا شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی تنها شرکتی است که در 17 شهر آن طرح‌های فاضلاب و لوله‌گذاری در آن اجرا می‌شود و تاکنون بیش از 2 هزار و 500 کیلومتر در سطح استان لوله‌گذاری فاضلاب انجام شده است.

پوررجب اضافه کرد: تنها در شهر تبریز بیش از 8500 کیلومتر طرح‌های فاضلاب مطالعه شده است که این امر نشانگر توجه دولت به مقوله فاضلاب و بهداشت عمومی است.

53.1 درصد جمعیت شهری آذربایجان‌شرقی از پوشش جمع‌آوری فاضلاب برخوردارند

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی با اشاره به درصد بهره‌مندی جمعیت استان از سامانه فاضلاب شهری گفت: در این راستا 53.1 درصد از جمعیت شهری استان از پوشش تاسیسات جمع‌آوری و دفع فاضلاب برخوردار بوده، که این رقم نسبت به متوسط کشوری رشد قابل توجهی را در استان نشان می‌دهد و امیدواریم که این رقم در برنامه پنج ساله دوم به 70 درصد برسد.

8 تصفیه‌خانه فاضلاب در آذربایجان‌شرقی در مدار بهره‌برداری قرار دارد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان آذربایجان‌شرقی گفت: در حال حاضر این شرکت هشت تصفیه‌خانه فاضلاب فعال در مدار بهره‌برداری دارد که اخیرا تصفیه‌خانه فاضلاب سراب با حضور مقام عالی وزارت نیرو و استاندار آذربایجان‌شرقی در مدار بهره‌برداری قرار گرفت.

دستیابی آذربایجان‌شرقی در اجرای تصفیه‌خانه‌های جدید فاضلاب با استفاده از روش نانو

پوررجب با اشاره به دستیابی این شرکت در اجرای تصفیه‌خانه‌های جدید با استفاده از روش نانو گفت: این شرکت علاوه بر ماموریت اصلی خود همانا تامین و توزیع آب شرب بهداشتی و همچنین دفع بهداشتی فاضلاب خانگی، کارهای تحقیقاتی مهمی نیز توسط محققان این شرکت انجام شده که در این راستا ابداع روش جدید تصفیه فاضلاب به روش نانو فیلتراسیون است.

مدیرعامل آب و فاضلاب استان آذربایجان‌شرقی در خصوص مزیت‌های این پکیج افزود: از ویژگی‌های بارز این طرح سرعت بالا، عدم تولید لجن در پروسه تصفیه و هزینه پایین نسبت به روش‌های سنتی است و علاوه بر آن دستیابی به فناوری تولید نانوذرات کاتالیستی با اثرگذاری بسیار بالا برای نخستین بار و ضدعفونی‌سازی آب خروجی با انجام پدیده سونولومینز از سایر خصوصیات این طرح است.

انتهای پیام/ح20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول