اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تیرماه 91 برگزار می‌شود

دومین جشنواره منطقه‌ای تئاتر شهروند در سقز

خبرگزاری فارس: دبیر دومین جشنواره تئاتر شهروند از برگزاری این جشنواره در نیمه اول تیرماه امسال در سقز خبر داد.

دومین جشنواره منطقه‌ای تئاتر شهروند در سقز

علیرضا اسماعیلی در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: این جشنواره با مشارکت شورای اسلامی و شهرداری سقز و با حمایت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان برگزار می‌شود.

وی افزود: دومین جشنواره تئاتر شهروند با حضور هنرمندانی از استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کرمانشاه، همدان، زنجان، ایلام، اردبیل، گیلان، قزوین، لرستان، مرکزی، چهارمحال و بختیاری، البرز، اصفهان و کردستان در دو بخش صحنه‌ای و خیابانی در سقز برگزار می‌شود.

اسماعیلی در ادامه با اشاره به محورهای این جشنواره اضافه کرد: پرداختن به مضامین شهروندی، ترویج فرهنگ شهر نشینی، ایثار و شهادت، حقوق شهروندان، شهر و سالمندان، شهروند و حمل و نقل شهری، شهروند و معماری شهری، شهروند و توسعه اقتصادی، شهروند و شهر سالم، شهروند و پرداخت عوارضات محلی، شهر و مذهب، آسیب‌ شناسی شهر، ایمنی، ترافیک و فضای سبز شهری از مهم‌ترین  موضوعات این جشنواره است.

وی تصریح کرد: چنانچه نوآوری، ابتکار و تلاش خلاق هنرمندان در سایر مضامین با هماهنگی و منطبق با جوهره این جریان فرهنگی باشد نیز قابل قبول است.

دبیر دومین جشنواره منطقه‌ای تئاتر شهروند در ادامه مدت زمان نمایش صحنه‌ای را، 80 دقیقه و نمایش‌های خیابانی 30 دقیقه عنوان کرد و افزود: نمایش‌های عروسکی که دارای قابلیت اجرایی در بخش خیابانی را داشته باشند در این بخش پذیرفته خواهند شد.

اسماعیلی در ادامه آخرین مهلت ارسال طرح‌های نمایشی به دبیرخانه جشنواره را برای بازبینی دهم خرداد ماه امسال ذکر کرد و گفت: دو اثر برگزیده هیئت داوران در بخش صحنه‌ای به سی و یکمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر و دو اثر برگزیده هیئت داوران در بخش خیابانی نیز به هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان راه خواهند یافت.

وی در پایان با اشاره به اینکه از هر کارگردان در هر بخش یک کار پذیرفته می‌شود، خاطرنشان کرد: به گروه‌های راه یافته در بخش صحنه‌ای بر اساس نظریه کارشناسی 10 میلیون ریال و در بخش خیابانی 6 میلیون ریال تعلق می‌گیرد.

انتهای پیام/خ۲۰/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول