اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال جاری صورت می‌گیرد

تاسیس حوزه علمیه در خرم‌دره و آب‌بر

خبرگزاری فارس: معاون حوزه علمیه استان زنجان گفت: امسال حوزه علمیه در شهرهای خرم‌دره و آب‌بر تاسیس می‌شود.

تاسیس حوزه علمیه در خرم‌دره و آب‌بر

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان حجت‌الاسلام علی ناصر ظهر امروز پیش از خطبه‌های نماز جمعه زنجان اظهار کرد: علم و علم‌آموزی جایگاه والایی در همه ادیان الهی به ویژه دین اسلام دارد.

وی با اشاره به اینکه علم‌آموزی و اهمیت آموختن علم از همان زمان برگزیده شدن حضرت محمد (ص) به پیامبری وجود داشته است، افزود: پیامبر اکرم (ص) در طول دوران با برکت زندگی خود همواره بر علم‌آموزی تاکید داشتند.

معاون حوزه علمیه استان زنجان با اشاره به اینکه ائمه معصومان (ع) نیز تاکید بسیاری بر آموختن علم داشتند اضافه کرد: همان‌گونه که در روایات و احادیث نیز نقل شده امام صادق (ع) به تربیت بیش از 4 هزار شاگرد که هر کدام از آنها عالمی وارسته بودند، پرداخت.

وی با بیان اینکه علم نوری است که انسان را از جهل و گمراهی نجات می‌دهد افزود: علم یکی از مصادیق جهاد در راه خدا است.

حجت‌الاسلام ناصر در ادامه با اشاره به اهمیت آموختن علم به دیگران افزود: کسی که اقدام به آموزش علم به سایر افراد جامعه می‌کند، همانند فردی است که در راه خدا صدقه می‌دهد.

وی همچنین با اشاره به جایگاه والای علما در دین اسلام اضافه کرد: کاری که عالمان دینی انجام می‌دهند، کم‌ ارزش‌تر از جهادی نیست که شهدا در راه خدا می‌کنند.

معاون حوزه علمیه استان زنجان با اشاره به نقش تاثیرگذار عالمان در پایداری دین اسلام اضافه کرد: همواره دیده شده که علما و بزرگان دین مجاهدان را به دفاع از کشور تشویق کرده‌اند.

وی در ادامه با اشاره به نقش تاثیرگذار علم در دوری از معصیت خداوند افزود: بسیاری از افرادی که مبادرت به انجام عمل گناه می‌کنند، از عواقب آن بی‌اطلاع هستند.

حجت‌الاسلام ناصر ادامه داد: اگر فردی که اقدام به انجام عمل زشت یا گناهی می‌کند از عواقب آن با اطلاع باشد، هیچ‌گاه این عمل را انجام نمی‌دهد.

وی با اشاره به اینکه علم‌آموزی یکی از ویژگی‌های مؤمنان است اضافه کرد: در طول تاریخ نیز مشاهده شده که بزرگان دین همواره به علم‌آموزی تاکید بسیاری داشته‌اند.

معاون حوزه علمیه استان زنجان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه در حال حاضر دو مرکز حوزه علمیه در زنجان وجود دارد ادامه داد: در شهرستان ابهر و هیدج نیز مدارس حوزه علمیه فعال است.

وی با اشاره به اهمیت وجود حوزه‌های علمیه در شهرستان‌های مختلف افزود: با تلاش‌های صورت گرفته توسط مسئولان اجرایی امسال در شهرستان‌های خرم‌دره و آب‌بر نیز حوزه علمیه تاسیس می‌شود.

 

انتهای پیام/غ10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول