اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر جامعه زینب (س) تبریز:

بازنگری در برخی قوانین مرتبط با حقوق زنان ضروری است

خبرگزاری فارس: دبیر جامعه زینب (س) تبریز گفت: ضرورت بازنگری در بعضی از قوانین موجود و قانونگذاری جدید در برخی حوزه‌های دیگر مرتبط با زنان، کودکان و خانواده همچنان احساس می‌شود.

بازنگری در برخی قوانین مرتبط با حقوق زنان ضروری است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز عشرت شایق صبح امروز در دیدار جمعی از وکلا و حقوقدانان زن در تبریز اظهار کرد: تدوین و گسترش مباحث حقوقی خانواده و زنان حول محور اسلام فقاهتی، مهم‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی در زمینه حقوق بانوان است و حضرت امام خمینی (ره) به عنوان یک مرجع عالیقدر دینی و ولی فقیه زمان، نقشی محوری در احیای این گفتمان داشته و بر اجرای آن در چارچوب ارزش‌های اسلامی تاکید داشتند.

وی با اشاره به وضعیت اسف‌بار زنان در بسیاری از کشورهای مدعی حقوق بشر افزود: منحرفان و سودجویان برای استفاده مادی از زن، درصدد تغییر هویت او برآمده و انواع تبعیض‌ها را در حق زنان روا می‌دارند به نحوی که می‌توان گفت در این گونه جوامع جنایت و ظلم نسبت به زن اگر بیشتر از زمان جاهلیت نباشد کم‌تر از آن هم نیست.

وی تصریح کرد: در حالی که اکثر کشورهای غربی با شعار تساوی حقوق زن و مرد بیشترین ظلم را به زنان روا داشته و جایگاه او را تا حد یک ابزار و کالای مصرفی تنزل داده‌ا‌ند، رهبر کبیر انقلاب اسلامی با استفاده از روش فقه پویای تشیع، شخصیت زن مسلمان را به صورتی کاملا متفاوت با جوامع منحط غربی ترسیم و به جهانیان ارائه کرد و با این دیدگاه، هویت واقعی و انسانی زن به او بازگرداند.

این پژوهشگر مسائل اجتماعی با تشریح وضعیت زنان ایرانی در پنجاه سال اخیر گفت: حضرت امام خمینی(ره) در زمان شکل‌گیری انقلاب اسلامی الگوی مطلوب زن مسلمان را حضرت فاطمه زهرا( س) و حضرت زینب(س) معرفی کردند و با این الگوی‌سازی، مسیر فعالیت زنان مسلمان ایرانی را در پیشگامی و شکل‌گیری نهضت اسلامی هموار کردند که نتیجه آن تغییر ارزش‌ها و نوع نگاه‌ها به جنس زن در راستای ارتقاء وضعیت شخصیتی و حقوقی زنان بود و از این جهت بانوان ایرانی وضعیت کنونی خود را مرهون انقلاب اسلامی، امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری(مدظله) می‌دانند.

نماینده دوره هفتم مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: اگرچه در ادوار مختلف مجلس شورای اسلامی بویژه در دوره هفتم، قوانین خوبی برای احقاق حقوق زنان در جامعه و تقویت بنیان خانواده به تصویب رسیده است اما ضرورت بازنگری در بعضی از قوانین موجود و قانونگذاری جدید در برخی حوزه‌های دیگر مرتبط با زنان، کودکان و خانواده همچنان احساس می‌شود.

وی موضع‌گیری‌های شجاعانه و حکیمانه امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری در حوزه زنان و ارائه رهنمودهای متعالی ایشان در ابعاد مختلف اجتماعی، سیاسی، فرهنگی زنان را چراغ راه مسئولان نظام در قوای سه‌گانه کشور دانست و افزود: باید در چارچوب تکریم خانواده و حفظ ‌شان و منزلت زنان از طریق اصلاح قوانین و رفع موانع و کمبودهای موجود، شرایط لازم برای پیشرفت و نقش‌آفرینی بیشتر آنان در عرصه‌های مختلف فراهم شود.

انتهای پیام/س10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول