اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر کردستان خبر داد

راهنمایی 531 هزار مسافر نوروزی در کردستان / توزیع هزار مورد داروی رایگان

خبرگزاری فارس: معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر کردستان از راهنمایی 531 هزار و 521 مسافر نوروزی توسط راهنمایان هلال احمر این استان در قالب پست‌های راهنمایی خبر داد.

راهنمایی 531 هزار مسافر نوروزی در کردستان / توزیع هزار مورد داروی رایگان

حسن خدابنده‌لو امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار داشت: در طرح نوروزی امسال یک هزار و 425 نفرروز خدمات راهنمایی مسافران و توزیع اقلام فرهنگی در قالب 25 پست ثابت در سطح استان ارائه می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای آغاز این طرح تاکنون بیش از 531 هزار نفر مسافر به منظور ارائه خدمات مختلف به چادرهای هلال‌احمر در سراسر استان مراجعه و خدمات مختلف دریافت کرده‌اند.

به گفته معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر کردستان، در هر کدام از این پست‌های ایجاد شده در شهرهای استان 3 نفر از جوانان عضو جمعیت هلال احمر روزانه مسافران را راهنمایی می‌کنند.

* توزیع یک هزار مورد داروی غیرنسخه‌ای رایگان

این مسئول از توزیع بیش از یک هزار داروی غیر نسخه‌ای به صورت رایگان در بین مسافرین نوروزی نیازمند خبرداد و گفت:‌ این داروها شامل 10 تا 15 قلم داروی غیرنسخه‌ای است که در بین مراجعین به پایگاه‌های این جمعیت توزیع شده است.

به گفته معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر کردستان، این مهم به خاطر دسترسی آسان مسافران به داروهای غیرنسخه‌ای و تسهیل در رفع دردهای بدون نیاز به مراجعه به پزشک است.

* تست فشار خون و قند 3 هزار مسافر نوروزی

خدابنده‌لو همچنین از ارائه خدمات تست فشار خون و قند خون بیش از 3 هزار نفر از مسافران نوروزی در پایگاه‌های سلامت جوانان هلال احمر استان خبر داد.

وی ادامه داد:‌ مسافرین نوروزی با مراجعه به پایگاه‌های سلامت این جمعیت  میزان قند خون و فشار خود را به صورت رایگان تست می‌کنند تا از بروز مشکلات احتمالی ناشی از کاهش و یا افزایش این موارد در طول سفر جلوگیری شود.

* توزیع 2 هزار کیف کمک‌های اولیه در بین مسافرین نوروزی

این مسئول توزیع کیف حاوی کمک‌های نوروزی شامل چسب و باند در بین مسافرین این استان را از دیگر خدمات پست‌های هلال احمر در سطح استان عنوان کرد و گفت: از آغاز طرح نوروزی امسال تاکنون بیش از 2 هزار کیف کمک‌های اولیه در بین مسافرین نوروزی در سطح استان توزیع شده است.

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر کردستان همچنین ادامه داد: از ابتدای اجرای طرح نوروزی امسال تاکنون بیش از 139 هزار و 586 نسخه بروشور حاوی پیام‌های ایمنی و نقشه راهنما در بین مسافرین نوروزی کردستان توزیع شده است.

خدابنده‌لو خاطرنشان کرد: کمک به تامین امنیت روانی و آسایش و آرامش مسافران نوروزی، گسترش و ترویج فرهنگ بشر دوستانه و مهرورزی و غنی‌سازی اوقات فراغت اعضای جمعیت از  مهم‌ترین اهداف ایجاد پست‌های راهنمای مسافران نوروزی در این استان است.

به گفته وی، تسکین آلام بشری و رفع دغدغه مسافران به‌عنوان یکی از برنامه‌ها و اهداف هلال احمر از دیگر اهداف ایجاد این پست‌ها در طول ایام تعطیلات نوروزی است.

انتهای پیام/ن۱۰/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول