اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

/خراسان جنوبی نگین کویر ایران/

منطقه نمونه گردشگری بوذرجمهر بیشترین بازدید در قاین را دارد

خبرگزاری فارس: مسافران نوروزی در روزهای گذشته از بین آثار تاریخی و گردشگری قاین بیشتر منطقه نمونه گردشگری بوذرجمهر را انتخاب کردند.

منطقه نمونه گردشگری بوذرجمهر بیشترین بازدید در قاین را دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، منطقه نمونه گردشگری بوذرجمهر قاین آرامگاه یکی از عرفای نامدار، سیاستمداران و شاعران قرن چهارم و پنجم هجری قمری است که در پنج کیلومتری  جنوب قاین بر دامنه کوه ابوذر قرار دارد و از بناهای ساخته شده در قرن ششم و هفتم هجری قمری بوده که به شکل چلیپایی و با معماری زیبایی ساخته شده است.

در تزئینات داخلی بنا از گچ استفاده شده و نوع کاربندی پیشانی ایوان‌ها به شکل طاق نمای جناغی است و در کنار مقبره بوذر جمهر درخت کهنسالی با عمر حدود 700 سال وجود دارد.

به مناسبت فرا رسیدن عید باستانی نوروز منطقه نمونه گردشگری قاین توسط شهرداری، اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، اداره حفاظت محیط زیست شهرستان قاینات و جمعی از علاقمندان پاکسازی شد.

نمایشگاه عکس صدای طبیعت شهرستان قاینات هم در همین مکان پذیرای علاقمندان است.

نمایشگاه عکس صدای طبیعت با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و کانون فیلم و عکس شهرستان قاینات در محل بقعه بوذرجمهر قاینی برپا شده و تا 15 فروردین 1391 هر روز صبح و عصر پذیرای علاقمندان است.

انتهای پیام/خ۳۰/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول