اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

/خراسان جنوبی نگین کویر ایران/

نداف: موزه مفاخر و مشاهیر ملی بیرجند پذیرای مسافران است

خبرگزاری فارس: فرماندار بیرجند با بیان اینکه هفته اول سفرهای نوروزی در بیرجند بدون کوچک‌ترین مشکل و با ورود بالای مسافران به استان سپری شد، گفت: موزه مفاخر و مشاهیر ملی در بافت تاریخی بیرجند پذیرای مسافران است.

نداف: موزه مفاخر و مشاهیر ملی بیرجند پذیرای مسافران است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمدعلی قاسم‌زاده نداف در بازدید از مراکز خدماتی نوروزی و آثار تاریخی و موزه‌های بیرجند اظهار داشت: موزه شهدا در بیرجند برای ترویج و نشر فرهنگ ایثار و شهادت در بنای تاریخی مذهبی حسینیه خواجه خضر از موزه‌های مهم استان است.

وی ادامه داد: بخش وصایا، دست نوشته‌ها، البسه و وسایل شهدا و سنگ‌نوشته‌های مضامین اسمی شهدا با تذهیب و نقوش اسلیمی و اسماء جلاله و سنگ‌نوشته‌هایی با مضامین اشعار حافظ و مولوی در مدح رثای شهدا از بخش‌های مختلف این موزه است.

فرماندار بیرجند به موزه مفاخر و مشاهیر ملی در بافت تاریخی بیرجند اشاره کرد و گفت: در این موزه مجموعه‌ای از زندگینامه‌ها، اسناد و نسخ خطی، تالیفات، نشانه‌های ملی، علمی و ادبی، لوح‌ها، عکس‌ها و لوازم شخصی بزرگان علمی و فرهنگی این خطه از ایران زمین وجود دارد.

قاسم‌زاده نداف با بیان اینکه از اهداف تشکیل این موزه یادکردن از چهره‌های ماندگار و اندیشمندانی است که عمر خویش را صرف تحقیق و پژوهش برای تمام نسل‌ها کرده‌اند، تاکید کرد: آثار این موزه بر اساس دوره تاریخی از قرن هفتم تا سیزدهم هجری شمسی در دو بخش کلی و در دو طبقه به نمایش گذاشته شده است.

وی ادامه داد: از نمونه‌های جالب توجه در این موزه، اوراقی از نگاره‌های مینیاتورهایی است که بر اساس دیوان خاوران‌نامه در شرح دلاوری‌های حضرت علی (ع) توسط فرهاد نقاش در قرن نهم مصور شده است.

فرماندار بیرجند تصریح کرد: تالیفات استاد احمد احمدی بیرجندی، محمدحسن گنجی، استاد سید غلامرضا سعیدی، محمداسماعیل رضوانی و علامه سید محمد فرزان که از جمله مفاخر بلند آواره عصر حاضر هستند از دیگر آثار نمایشی این موزه است.

قاسم‌زاده نداف در زمینه آمادگی ستاد نوروزی شهرستان گفت: تدابیری اندیشه شده تا مسافران نوروزی قبل از سفر به صورت اینترنتی نسبت به رزرو اتاق اقدام کنند.

وی اضافه کرد: نماینده آموزش و پرورش نیز به صورت تمام وقت در محل ستاد اسکان پاسخگوی سؤالات مراجعه‌کنندگان است و در طول ایام نوروز بازدید به صورت مداوم از مراکز اقامتی، خرید و تفریحی توسط مسئولان ستاد تسهیلات نوروزی شهرستان صورت گرفته و در حال انجام است.

فرماندار بیرجند در پایان اذعان داشت: ماموران اداره بهداشت هم برای جلوگیری از بروز مشکلات بهداشتی برای مسافران نظارت کامل بر رستوران‌ها، شیرینی فروشی‌ها و مراکز خرید دارند.

انتهای پیام/ن۲۰/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول