اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی:

تغییر الگوی مصرف در خانواده‌ها حمایت از تولید داخلی است

خبرگزاری فارس: عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی گفت: تغییر الگوی مصرف در خانواده‌ها تاثیر فراوانی در تحقق شعار «تولید داخلی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی» خواهد داشت.

تغییر الگوی مصرف در خانواده‌ها حمایت از تولید داخلی است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز عشرت شایق صبح امروز در دیدار  جمعی از زنان کارآفرین تبریز با اشاره به نامگذاری سال جدید از سوی مقام معظم رهبری برای حمایت از تولید داخلی اظهار کرد: برای حل معضل بیکاری و جلوگیری از تعطیل شدن واحدهای تولیدی کشور، هیچ راهی موثرتر و منطقی‌تر از عمل به رهنمودهای مقام معظم رهبری وجود ندارد و برای تحقق این امر اصلاح الگوی مصرف و جایگزین کردن تولیدات داخلی به جای محصولات خارج ضروری است.

وی افزود: باید فرهنگ استفاده نکردن از کالاهای وارداتی که مشابه داخلی دارند در همه سطوح جامعه به ویژه خانواده‌ها نهادینه شود تا حمایت از تولیدات داخلی جنبه عملی یابد که البته رسانه ملی و مطبوعات می‌توانند در این رابطه نقش کلیدی داشته باشند.

نماینده دوره هفتم مجلس شورای اسلامی ضمن تاکید بر افزایش کیفیت و کمیت کالاهای داخلی گفت: وقتی از مردم می‌خواهیم که کالای ایرانی بخرند در مقابل باید کیفیت این نوع کالاها نیز در حد قابل قبول و به مقدار مورد نیاز در بازار وجود داشته باشد زیرا تولید کالاهای بی‌کیفیت و یا کمبود اجناس مورد نیاز مردم، زمینه ورود کالاهای خارجی را فراهم می‌کند.

وی به موثر بودن نقش زنان در همه برنامه‌های فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی کشور اشاره کرد و افزود: حضور فعال زنان در صحنه‌های مختلف، جزو خصایص رفتاری بانوان ایرانی است و در این مقطع زمانی هم زنان جامعه ما می‌توانند برای اجرایی کردن طرح اصلاح الگوی مصرف در راستای حمایت از تولید داخلی نقش فعال و ارزشمند خود را ایفا کنند.

این پژوهشگر مسائل اجتماعی گفت: حمایت از تولید داخلی فقط مصرف کالای ایرانی نیست بلکه اصلاح الگوی مصرف و استفاده بهینه از امکانات کشور به ویژه آب و برق و سایر امکانات موجود نیز تا حد زیادی در حمایت از تولید داخلی نقش دارد و رعایت قناعت و پرهیز از اسراف که جزو آموزه‌های دینی ما است به عنوان یک تکلیف دینی و ملی می‌تواند در خدمت تولید داخلی قرار گیرد.

انتهای پیام/س20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول