اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

لاجوردی خبر داد

فعالیت 20 گروه تخصصی کوهنوردی در قم

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان قم از فعالیت بیش از 20 گروه تخصصی کوهنوردی در قم خبر داد.

فعالیت 20 گروه تخصصی کوهنوردی در قم

سیدمرتضی لاجوردی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در قم اظهار کرد: در طول سال‌های اخیر فعالیت‌های خوبی در زمینه کوهنوردی صورت گرفته است و فعالیت‌های علمی و تخصص در کوهنوردی از سال 81 با برگزاری دوره‌های آموزش از قبیل غارنوردی، صخره‌نوردی و طبیعت‌گردی صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه بیش از 20 گروه و تشکیلات تخصصی کوهنوردی در قم فعالیت می‌کنند اضافه کرد: در حالی که در قم علاقمندان بیشماری در هر دو بخش آقایان و بانوان وجود دارند، تعداد کوهنوردان ثبت شده در این گروه‌ها و تشکلات حدود 3 هزار نفر است.

رئیس هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان قم با بیان اینکه طی سال‌های اخیر صعودهای بسیار خوبی توسط کوهنوردان قمی صورت گرفته است بیان داشت: یکی از این صعود‌ها، صعود زمستانی به قله دماوند است که از سال 83 در قم آغاز شده است و هر سال نیز برگزار می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت جدی کوهنوردان قمی در عرصه رقابت‌های داخلی و برون مرزی تصریح کرد : در سطح بین‌الملل نیز صعودهای خوبی توسط کوهنوردان قمی صورت گرفته که صعود به قله آرارات ترکیه از نمونه مهم‌ترین صعودها به شمار می‌رود.

لاجوردی با اشاره به صعود علیرضا شیخ‌نژاد به قله الیمانی در آمریکای جنوبی تصریح کرد: این صعود یکی از موفقیت‌های ارزنده برای هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان و مهم‌تر از آن یک دستاورد ارزنده برای یک کوهنورد قمی است که برای نخستین بار در کشور اجرا و به ثبت رسید.

وی با بیان اینکه کوهنوردی قابل مقایسه با سایر ورزش‌ها نیست عنوان کرد: در تمام ورزش‌ها رقابت وجود دارد در صورتی که در کوهنوردی اینگونه نیست و همه همگام و همراه با هم به دنبال یک هدف مشترک صعود می‌کنند.

رئیس هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان قم با تاکید بر اینکه مظلوم‌ترین ورزشکاران در جامعه کوهنوردان و مظلوم‌ترین ورزش کوهنوردی است عنوان کرد: بیش از 700 کوهنورد فعال در قم وجود دارد که به صورت رسمی مدرک کوهنوردی را دریافت کرده‌اند.

وی با اشاره به ظرفیت‌هایی که هم‌اکنون در کوهنوردی استان قم وجود دارد اضافه کرد: برای اعتلای کوهنوردی همه مسئولین باید حمایت‌های لازم از این ورزش را داشته باشند چرا که کوهنوردی ورزشی برای سلامتی و کسب افتخار است.

لاجوردی در ادامه از برگزاری دوره‌های رایگان آموزش کوهپیمایی و سنگ‌نوردی برای گروه‌های کوهنوردی موجود در قم خبر داد و افزود: این آمادگی را داریم که طبق درخواست خود گروه‌ها، دوره‌های کوهپیمایی و سنگ‌نوردی را به صورت رایگان برگزار کنیم تا از این طریق یک گام جدی در راستای تخصصی شدن کوهنوردی برداشته باشیم.

انتهای پیام/خ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول