اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه آبادان:

مردم و مسئولان روز جمهوری اسلامی را بزرگ بدارند

خبرگزاری فارس: امام جمعه آبادان از مردم و مسئولان خواست تا همواره روز جمهوری اسلامی را بزرگ بشمارند.

مردم و مسئولان روز جمهوری اسلامی را بزرگ بدارند

آیت‌الله محمدی اصفهانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان اظهار کرد: روز 12 فروردین مناسبت فرخنده‌ای است که می‌توان آن را از ایام‌الله به شمار آورد زیرا ایام‌الله روزهایی هستند که در آنها واقعه مهم دینی و ملی رخ داده باشد و از این لحاظ است که 12 فروردین نیز به عنوان یکی از مهمترین و بزرگترین ایام‌الله در تاریخ جمهوری اسلامی به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه نظام مقدس جمهوری اسلامی در این روز استقرار یافت خاطرنشان کرد: در این روز اکثریت قاطع مردم ایران در یک همه‌پرسی به رژیم ستم‌شاهی که مورد حمایت استکبار بود نه گفته و به جمهوریت و اسلامیت پاسخ آری دادند و موجب استقرار نظام پرافتخار جمهوری اسلامی شدند.

امام جمعه آبادان افزود: مردم قهرمان ایران تمایل داشتند تا با رأی آری خود سیستم نویی را در بین سیستم‌های رایج جهانی برگزینند که علاوه بر خدایی و مردمی بودن، در احکام و تبعیت نیز آسمانی و در اجرا و مدیریت و همچنین بهره مندی از توان و انرژی سازنده، مردمی بوده و مردم همواره در تمام صحنه‌های حساس آن حضور یافته و نقش مؤثر داشته باشند.

محمدی اصفهانی با اشاره به نامگذاری این روز به عنوان روز جمهوری اسلامی توسط حضرت امام‌خمینی (ره) تصریح کرد: امروز روز فرخنده‌ای است که به دستور حضرت امام(ره) و بعد از حضور مردم در پای صندوق‌های رأی این عنوان به آن تعلق گرفت.

وی در ادامه اظهار کرد: از تمام مسئولان و مردم همواره انتظار می‌رود که این روز بزرگ و مهم در تاریخ ما از سوی آنها بزرگ شمرده شده و حق بزرگداشت آن را تمام و کمال ادا کنند.

امام جمعه آبادان در پایان با بیان اینکه برای استقرار جمهوری اسلامی ایران شهیدان زیادی جان خود را فدا کردند گفت: شایسته است که برای گرامیداشت خون این شهیدان گرانقدر و برای ادامه راه پرافتخار آنها ثمره خونشان یعنی جمهوری اسلامی را از هر آسیب و گزندی محافظت کرده و همواره در مسیر پاسداری از آن گام برداریم.

انتهای پیام/س20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول