اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی خراسان شمالی خبر داد

برگزاری نمایشگاه صنایع دستی کشورهای اکو در بجنورد

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی از برگزاری دومین نمایشگاه صنایع دستی کشورهای عضو اکو در بجنورد خبر داد.

برگزاری نمایشگاه صنایع دستی کشورهای اکو در بجنورد

علی کاظمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد اظهار داشت: هم‌اکنون برنامه‌ریزی‌های لازم به منظور برگزاری این نمایشگاه با حضور کشورهای عضو اکو در خراسان شمالی در جریان است.

وی افزود: مکاتبات مربوط به برگزاری این نمایشگاه از طریق دبیرخانه اکو با کشورهای عضو در حال انجام است.

کاظمی پیش‌بینی کرد تا استان برای دومین بار در شهریور امسال میزبان نمایشگاه صنایع دستی کشورهای عضو اکو شود.

وی با اشاره به برگزاری نخستین نمایشگاه صنایع دستی کشورهای عضو اکو در شهریور گذشته در بوستان ملی بش قارداش با حضور رئیس جمهور اظهار امیدواری کرد تا دومین تجربه استان در امر برگزاری این نمایشگاه با کیفیت بهتری نسبت به سال قبل برگزار شود.

* واحدهای اقامتی و پذیرایی خراسان شمالی افزایش قیمتی نداشته‌اند

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی همچنین با اشاره به اینکه در نوروز امسال هیچگونه افزایش قیمتی در واحدهای پذیرایی و اقامتی استان نداشته‌ایم، گفت: حتی برای ارائه تسهیلات به گردشگران واحدهای اقامتی استان اقدام به ارائه تخفیف‌های 25 درصدی کرده‌اند.

وی اظهار داشت:‌ با وجود افزایش قیمت‌های  واحدهای اقامتی در سال گذشته در سطح برخی از واحدهای اقامتی سایر استان‌ها، لیکن واحدهای اقامتی و پذیرایی استان با همان قیمت گذشته و با اعمال تخفیف‌ها در خدمت زائران و مسافران هستند.

* هیچ استانی به اندازه خراسان شمالی بازارچه صنایع دستی نداشته است

کاظمی در ادامه با اشاره به راه اندازی 6 بازارچه صنایع دستی نوروزی در خراسان شمالی تصریح کرد: تاکنون هیچ استانی به اندازه خراسان شمالی بازارچه صنایع دستی ایجاد نکرده است.

وی با بیان اینکه 350 غرفه صنایع دستی در بازارچه‌های صنایع دستی نوروزی استان ایجاد شده است، از افزایش فروش صنایع دستی در این بازارچه‌ها نسبت به سال قبل خبر داد.

دبیر ستاد تسهیلات نوروزی خراسان شمالی با اشاره به اینکه این استان سال گذشته عنوان برتر را به لحاظ افزایش میزان فروش صنایع دستی در کشور کسب کرد، اظهار امیدواری کرد تا این افتخار در اجرای طرح نوروزی امسال نیز برای استان رقم بخورد.

انتهای پیام/آ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول