اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل استاندارد کهگیلویه و بویراحمد:

عرضه شیرینی در جعبه‌های غیر بهداشتی مشمول جریمه است

خبرگزاری فارس: مدیرکل استاندارد کهگیلویه و بویراحمد گفت: عرضه انواع شیرینی در جعبه‌های غیر بهداشتی و بدون علامت استاندارد ممنوع و مشمول جریمه‌های قانونی و سایر اقدامات حقوقی خواهد بود.

عرضه شیرینی در جعبه‌های غیر بهداشتی مشمول جریمه است

محمد محمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج اظهار کرد: همزمان با فرا رسیدن سال نو و افزایش خرید و فروش و مصرف انواع شیرینی لازم است همشهریان گرامی و سایر میهمانان نوروزی به منظور حفظ سلامتی و آسایش خود به تذکرات اداره کل استاندارد هنگام تهیه و خرید انواع شیرینی‌ دقت نمایند.

وی با اشاره به ممنوعیت بسته‌بندی و عرضه انواع شیرینی در جعبه‌های غیر بهداشتی و بدون نشان استاندارد افزود: مقوای مورد مصرف برای انواع مواد خوراکی از جمله شیرینی‌ در زمره مقواهای بهداشتی قرار می‌گیرد و مشمول مقررات اجرای اجباری استاندارد است.

محمدی تصریح کرد: از این رو همه واحدهای تولیدکننده مقوای بهداشتی ملزم به رعایت استاندارد ملی ایران به شماره 3341 و قوانین و مقررات جاری سازمان ملی استاندارد هستند.

این مسئول ضمن تاکید بر این موضوع که واحدهای صنفی و قنادی‌ها ملزم به استفاده از جعبه‌های بهداشتی با علامت استاندارد هستند، گفت: بدیهی است متخلفین در صورت عرضه انواع شیرینی در جعبه‌های غیر بهداشتی و بدون علامت استاندارد با اعمال جریمه نظیر پلمپ و سایر اقدامات قانونی مواجه خواهند شد.

مدیرکل استاندارد کهگیلویه و بویراحمد به منظور صیانت از حقوق مصرف‌کنندگان، اتحادیه و صنف مربوطه و دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط را به همکاری لازم با بازرسین استاندارد به ویژه در این ایام فراخواند.

محمدی گفت: از همشهریان و میهمانان نوروزی درخواست می‌شود که در صورت مشاهده هر گونه تخلف، مراتب را به اداره کل استاندارد استان کهگیلویه و بویراحمد یا سامانه رسیدگی به شکایات سازمان به نشانی  www.isiri.org  اعلام کنند.

انتهای پیام/ی20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول