اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با توجه به برودت هوا

در روز طبیعت، طبیعت را به آتش نکشیم

خبرگزاری فارس: معاون جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی گفت: شایسته است تا می‌‌توانند از افروختن آتش در زیر درختان خودداری کنند و سردی هوا در روز طبیعت و به دنبال آن روشن کردن آتش، نباید منجر به وارد شدن خسارت به مزارع و درختان شود.

در روز طبیعت، طبیعت را به آتش نکشیم

 به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز ایوب ایرانی‌فام صبح امروز در آستانه روز طبیعت در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه خانواده‌های محترم باید توجه کنند تا در روز طبیعت به مزارع و باغات استان آسیب نزده و خاطره خوشی را در این روز با طبیعت رقم بزنند، اظهار کرد: روز طبیعت در بین ما ایرانی‌ها روز خاصی بوده و معمولا در این روز کم‌تر کسی در خانه می‌ماند و خانواده‌ها این روز را در خارج از شهر و یا در پارک‌ها، جنگل‌ها، باغات، مزارع و مراتع می‌گذرانند از این رو شایسته است با قدری ملاحظه و مراقبت این روز خاطره‌انگیز را با کم‌ترین آسیب به طبیعت و محیط زیست سپری کنند.

ایرانی‌فام با توصیه به اینکه خانواده‌ها هنگام برافراشتن چادر دقت کنند که باعث تخریب پوشش گیاهی نشوند، افزود: شایسته است مراقبت کنیم تا فرزندان کوچک و افراد دیگر از زخمی کردن درختان یا شکستن شاخه‌‌های آنها یا زدن میخ به آن‌ها جداً خودداری کرده و رعایت این امر را به ویژه به کودکان یادآوری کنند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه خانواده‌ها حتی‌المقدور هنگام اقامت در باغات و جنگل‌ها از غذاهای سرد و مطمئن استفاده کنند، افزود: شایسته است تا می‌‌توانند از افروختن آتش در زیر درختان خودداری کنند و سردی هوا در روز طبیعت و به دنبال آن روشن کردن آتش، نباید منجر به وارد شدن خسارت به مزارع و درختان شود.

ایرانی‌فام با تاکید بر اینکه حتی‌المقدور از ذغال چوب یا چوب‌‌های خشک برای روشن کردن آتش استفاده کنند، افزود: از خانواده‌های محترم می‌خواهیم اجازه ندهند کودکان و نوجوانان برای جمع‌‌آوری چوب، شاخه‌‌های درختان را شکسته، بوته‌‌ها را کنده و به پوشش گیاهی و درختان آسیب بزنند.

انتهای پیام/س20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول