اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار تبریز خبر داد:

"شبکه واگویه " هدیه نوروزی شهرداری به میهمانان نوروزی تبریز

خبرگزاری فارس: شهردار تبریز از راه‌اندازی جدیدترین سامانه اطلاع‌رسانی شهرداری در حوزه اطلاع‌رسانی گردشگری تبریز برای مسافران و میهمانان نوروزی و تابستانی همزمان با نوروز امسال خبر داد.

"شبکه واگویه " هدیه نوروزی شهرداری به میهمانان نوروزی تبریز

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، علیرضا نوین صبح امروز در جمع مدیران شهرداری تبریز، هدف از راه‌اندازی سامانه یا شبکه اطلاع‌رسانی گردشگری تبریز موسوم به "واگویه" را زمینه‌سازی برای ایجاد ارتباطی مستقیم میان مخاطبان و گردشگران ورودی به تبریز و راهنمایی مستقیم و کامل آنان به سمت اماکن و بناهای تاریخی و قدیمی و نیز اماکن سیاحتی، زیارتی و تفریحی واقع در تبریز و اطراف این شهر اعلام کرد.

وی خاطرنشان کرد: با راه‌اندازی و آغاز به کار این سامانه که همزمان با سال نو شمسی در سطح شهر تبریز و به همت مدیریت گردشگری، اماکن تاریخی و موزه‌های شهرداری تبریز به انجام رسیده است، گردشگران، میهمانان و مسافران نوروزی ورودی به تبریز و حتی شهروندان تبریزی علاقمند به تبریزگردی می‌توانند ابتدا از طریق شماره تلفن چهار رقمی 6467 و با پیش کد 021 وارد سامانه مورد نظر شوند.

شهردار تبریز افزود: سپس با وارد کردن کد مخصوص هریک از اماکن و جاذبه‌های تاریخی و باستانی و حتی رفاهی و فرهنگی تبریز که در دفترچه مربوط به این سامانه در مبادی ورودی شهر در اختیار مسافران قرار گرفته است از اطلاعات مربوط به تاریخچه، قدمت، جزئیات و دیگر اطلاعات مربوط به این اماکن و نیز نشانی آنها مطلع گردند.

نوین در توضیح بیشتر کارکرد این سامانه گفت: در سامانه اطلاع‌رسانی گردشگری واگویه، علاوه بر این اطلاعات و نشانی مربوط به 100 اثر تاریخی، باستانی، فرهنگی، مساجد، بقاع متبرکه، امامزاده‌ها، خانه‌های قدیمی، موزه‌ها، مراکز رفاهی و تفریحی و اقامتی و دیگر اماکن به طور مشروح گنجانده شده و در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد.

شهردار تبریز خاطرنشان کرد: سامانه شبکه واگویه شهرداری تبریز به عنوان یک شبکه قوی اطلاع‌رسانی در حوزه گردشگری شهری همواره فعال بوده و در ایام تعطیلات تابستان 91 که اوج مسافرپذیری تبریز نیز به شمار می‌رود با تکمیل اطلاعات موجود در اختیار علاقمندان و گردشگران قرار می‌گیرد.

 

نوروز امسال هم شاهد تبریزی پاک و تمیز بودیم

شهردار تبریز گفت: در نوروز 91 و با تلاش مجموعه خدمات شهری شهرداری، بار دیگر و همانند سال‌های گذشته شاهد تبریزی پاک و تمیز بودیم و این روند در طول سال جاری نیز ادامه خواهد یافت.

نوین افزود: شهرداری تبریز و معاونت خدمات‌شهری و اجرایی شهرداری و مناطق و سازمان‌های تابعه از 25 اسفند ماه سال گذشته و همزمان با تشکیل ستاد استقبال از بهار در شهرداری، ضمن بسیج و ساماندهی تمام امکانات، ادوات، ماشین‌آلات و نیروهای خدماتی و عملیاتی خود اقدامات گسترده‌ای در راستای پاک‌سازی و تنظیف معابر، میادین، گذرها، خیابان‌ها، بوستان‌ها و مراکز تفریحی رفاهی شهر، لکه‌گیری و نوسازی آسفالت، رفت و روب معابر، رنگ‌آمیزی و نوسازی جداول، کف‌سازی پیاده‌روها، لایروبی جوی‌ها و آبروها، نصب تابلوهای راهنمای گردشگری و راهنمایی و رانندگی، نوسازی و اصلاح مبلمان شهری انجام داد.

نوین ادامه داد: همچنین استقرار اکیپ‌های ویژه خدمات شهری در مقابل موزه‌ها و آثار و اماکن تاریخی و تفریحی شهر تلاش گسترده‌ای برای ایجاد و فراهم‌سازی بسترهای مناسب برای استفاده بهتر شهروندان تبریزی و میهمانان و مسافران نوروزی از امکانات موجود را انجام دادیم تا بتوانیم رضایت شهروندان و میهمانان را جلب کنیم.

شهردار تبریز در عین حال گفت: شهرداری تبریز همانند سال‌های گذشته در راستای تبدیل کردن تبریز به شهری پاک و تمیز گام برداشته و امید است با مشارکت عموم شهروندان این امر در طول سال جاری نیز محقق شود.

انتهای پیام/ س10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول