اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امروز و دیروز در شهرستان اصفهان

مسمومیت با گاز منوکسید 7 نفر را راهی بیمارستان کرد

خبرگزاری فارس: امروز و دیروز استنشاق گاز منوکسیدکربن 7 نفر را در شهرستان اصفهان مسموم کرد که این افراد با تلاش تکنسین‌های فوریت‌های پزشکی به بیمارستان منتقل شدند.

مسمومیت با گاز منوکسید 7 نفر را راهی بیمارستان کرد

حمید اسماعیلی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: امروز و دیروز استنشاق گاز منوکسیدکربن 7 نفر را در شهرستان اصفهان مسموم کرد که این افراد با تلاش تکنسین‌های فوریت‌های پزشکی به بیمارستان منتقل شدند.

وی با اشاره به اینکه ساعت 10 و 16 دقیقه روز گذشته در تماسی با اتاق فرمان فوریت‌های پزشکی (115) اعلام شد که چهار نفر در خیابان 22 بهمن اصفهان بر اثر استنشاق گاز منوکسیدکربن مسموم شده‌اند، افزود: یک واحد امداد اورژانس پیش بیمارستانی در محل حاضر شد و آنها را پس از انجام اقدامات درمانی اولیه به بیمارستان صدوقی اصفهان منتقل کرد.

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی استان اصفهان گفت: هم‌چنین ساعت 5 و 30 دقیقه بامداد امروز 3 نفر در خیابان هزار جریب با گاز co مسموم و پس از امدادخواهی از اورژانس 115 به بیمارستان الزهرا(س) اصفهان منتقل شدند.

وی بیان داشت: سردرد، سرگیجه، تهوع و بی‌قراری، تنگی نفس، خمیازه کشیدن بیش از حد و کاهش دید، کبودی دست و پا و دور لب‌ها که در نهایت منجر به تشنج، بیهوشی و مرگ می‌شود از علائم و نشانه‌های هشداردهنده‌ مسمومیت با گاز CO است.

اسماعیلی تأکید کرد: در صورت مواجه شدن با فرد مصدوم گاز گرفته، ابتدا جلوی دهان و بینی خود را با ماسک یا پارچه مرطوب بپوشانید، وسیله‌ گرمازا را خاموش و درب و پنجره را باز کنید، به سرعت مصدوم را از منطقه آلوده وارد هوای آزاد کرده و با اورژانس (115) تماس بگیرید.

وی ادامه داد: سپس کمربند و یقه مصدوم را باز کنید، در صورت کاهش هوشیاری مصدوم اقدام به باز کردن راه هوایی وی کرده و در صورت لزوم اقدام به احیای قلبی ریوی کنید و سپس در صورت نیاز با آتش‌نشانی (125) تماس بگیرید.

انتهای پیام/س20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول