اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای آبادان خبر داد

برگزاری سیزدهمین دوره مسابقات ملی مهارت در آبادان

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای آبادان از برگزاری سیزدهمین دوره مسابقات ملی مهارت در این منطقه خبر داد.

برگزاری سیزدهمین دوره مسابقات ملی مهارت در آبادان

ارژنگ کوه‌سرخ امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان اظهار کرد: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای نقش مهمی در تشکیل سرمایه انسانی از طریق تربیت نیروهای ماهر مورد نیاز بازار کار ایفا می‌کنند.

وی افزود: برنامه‌های آموزش فنی و حرفه‌ای و تلاش‌های اجرای برنامه در صورتی در خور شخصیت ذاتی انسان خواهد بود که مبتنی بر رسیدن به کمال انسان، تدوین و انجام شود.

رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای آبادان تصریح کرد: سازمان فنی و حرفه‌ای کشور به‌منظور کشف استعدادهای حرفه‌ای جوانان و ایجاد فرصت مناسب به‌منظور شکوفایی مهارت‌های، همه ساله اقدام به برگزاری "مسابقات ملی مهارت" در سه مقطع شهرستان، استانی و کشوری می‌کند.

وی ادامه داد: این رشته‌ها شامل پلی مکانیک (اتوماسیون)، ساخت و تولید (تیمی دو نفره)، مگاترونیک (تیمی دو نفره)، تراش CNG، فرز CNG، فناوری اطلاعات راهکارهای نرم‌افزاری تجارت، جوشکاری، کاشی‌کاری دیروار و کف، صافکاری خودرو، لوله‌کشی و گرمایشی، الکترونیک، طراحی وب، فناوری (شیرینی‌پزی) و آشپزی هستند.

کوه‌سرخ بیان کرد: امسال نیز برگزاری "سیزدهمین مسابقات ملی مهارت" سال 1391 در شرف برگزاری بوده که با توجه به سن واجدان شرایط از 11/6/69 به بالا و با توجه به کسب نمره حد نصاب در مسابقه پذیرفته خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه این آموزش‌ها راه میانبری در مسیر تربیت نیروی انسانی نیز به شمار می‌روند، عنوان کرد: از یک سو با توجه به بهره‌مندی این آموزش‌ها از مبانی علمی و استفاده از روش‌های پذیرفته شده، راه خود را از یادگیری بر مبنای تجربه عملی صرف جدا کرده و از این طریق راه درازمدت و غیرعلمی این نوع فراگیری را کوتاه و این توانایی را در آموزش دیده فراهم می‌کنند تا بتواند خود را در مقابل تغییرات تکنولوژیکی به آسانی هماهنگ کند.

رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای آبادان تصریح کرد: از سوی دیگر این آموزش‌ها با توأم کردن آموزش‌های نظری و عملی این امکان را برای آموزش دیده فراهم می‌کند که همسویی بیشتری با نیازهای بازار کار داشته و از این طریق امکان بیشتری برای جذب آنها در فعالیت‌های اقتصادی _ اجتماعی فراهم شود.

وی بیان کرد: علاقمندان به شرکت در این مسابقه می‌توانند برای دریافت فرم ثبت‌نام به دو آدرس: ایستگاه 10 بهار، بالاتر از اداره اماکن، خیابان مهارت، مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شماره دو خلیج‌فارس آبادان (مرکز برادران) و همچنین کوی طالقانی (سیکلین)، روبه‌روری دانشگاه آزاد، مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شماره سه خلیج‌فارس (مرکز خواهران) مراجعه و یا با شماره تماس 3330490 تماس بگیرند.

انتهای پیام/و10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول