اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری کرج اعلام کرد

عدم آسیب جدی به طبیعت و فضای سبز در کرج توسط شهروندان

خبرگزاری فارس: مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری کرج گفت: شهروندان در طی تعطیلات نوروز و به ویژه 13 فروردین آسیب جدی به طبیعت و فضای سبز این کلان‌شهر وارد نکردند.

عدم آسیب جدی به طبیعت و فضای سبز در کرج توسط شهروندان

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج به نقل از پایگاه خبری مدیریت شهرداری کرج، عباس زارع با اعلام این خبر اظهار داشت: هم‌اکنون کلان‌شهر کرج در حال توسعه است که باید با برنامه‌ریزی مطلوب، زمینه و زیرساخت‌های لازم برای تأمین و رفع نیازهای شهروندان فراهم شود.

وی با اشاره به اینکه شهرداری کرج در سال گذشته اقدامات مطلوبی را در زمینه توسعه، ایجاد، حفظ و نگه‌داری فضای سبز در این کلان‌شهر انجام داد، افزود: در این زمینه در سال جاری نیز شهروندان شاهد انجام اقدامات مطلوب و اجرای پروژه‌های مختلفی در حوزه فضای سبز خواهند بود.

*پارک چمران کرج در روز طبیعت میزبان 100 هزار شهروند بود

این مسئول با اشاره به این که روز 13 فروردین‌ماه روز طبیعت است و اکثر خانواده‌ها برای گذراندن این روز در طبیعت حضور می‌یابند، عنوان کرد: در این زمینه روز گذشته در پارک شهید چمران کرج، بیش از 100 هزار نفر از همشهریان حضور یافتند.

زارع با اشاره به فراهم کردن زمینه‌های لازم برای استقرار خانواده‌ها در پارک‌های کلان‌شهر کرج بیان کرد: شهرداری و سازمان پارک‌ها در حد توان و با توجه به امکانات و تجهیزات زمینه‌های لازم را برای رفاه شهروندان فراهم کردند، اما به دلیل ازدحام بیش از شهروندان در فضاهای سبز این کلان‌شهر، در برخی موارد شهروندان با کمبود خدمات مواجه شدند.

*اجرای عملیات عمرانی و به‌سازی پارک چمران

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری کرج با اشاره به اجرای عملیات عمرانی در قسمتی از پارک شهید چمران ادامه داد: این امر باعث اختلال در ارائه خدمات به شهروندان شد که طی چند ماه آینده این عملیات به اتمام می‌رسد و شهروندان می‌توانند از خدمات آن بهره ببرند.

وی یادآور شد: با فرهنگ‌سازی بین مردم، روز گذشته تخریب فضای سبز در کلان‌شهر کرج به صورت مطلوبی کاهش داشت و مردم زباله‌های تولیدی را جمع‌آوری کردند و به محل‌های مخصوص که از سوی سازمان‌های بازیافت و پارک‌ها در نظر گرفته شده بود،‌ انتقال دادند.

*شهروندان به صورت مطلوبی از فضای سبز و طبیعت کرج محافظت کردند

این مسئول با تشکر از شهروندان و مسافران نوروزی برای رعایت نکات در زمینه نگه‌داری و حفاظت از فضای سبز و عدم رساندن آسیب به درختان گفت: روز گذشته هم‌چنین خانواده‌ها و مسافران نوروزی در حاشیه رودخانه کرج نیز حضور یافتند، روز گذشته کمترین حادثه در حاشیه رودخانه کرج مشاهده شد که این مهم نشان دهنده ارتقای فرهنگ شهروندان و توجه به نکات ایمنی است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری کرج با اشاره به اجرای طرح ساماندهی رودخانه کرج و ایجاد فضای سبز مطلوب در این منطقه اضافه کرد: در این راستا هم‌اکنون مطالعات پروژه رودخانه کرج تکمیل و هماهنگی‌های لازم برای اجرای آن انجام شده است.

*اجرای عملیات ایجاد دریاچه مصنوعی

وی افزود: با هماهنگی‌های به عمل آمده و طبق برنامه‌ریزی، مقرر شده است که در فصل بهار عملیات گسترده اجرایی این پروژه برای ایجاد دریاچه مصنوعی آغاز شود.

این مسئول با اشاره به این که سال جاری در این سازمان در حوزه توسعه شهری به خصوص عمرانی و فضای سبز برنامه‌های مختلفی در نظر گرفته شده است،‌ عنوان کرد: در این زمینه برای سال جاری بیش از 40 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/خ30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول