اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در طول ایام نوروز امسال

219 نفر در حوادث غیر تصادفی اصفهان جان باختند

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان گفت: در طول ایام نوروز، 4 هزار و 764 مأموریت غیر تصادفی توسط مأموران اورژانس اصفهان انجام شد که 219 نفر در این حوادث جان خود را از دست دادند.

219 نفر در حوادث غیر تصادفی اصفهان جان باختند

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان، حمید اسماعیلی اظهار داشت: از 25 اسفند سال 90 تا پایان 13 فروردین 91 در استان اصفهان 6 هزار و 989 مأموریت فوریت‌های پزشکی انجام شد که این تعداد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 8 درصد افزایش داشته است.

وی بیان داشت: تکنسین‌های فوریت‌های پزشکی استان اصفهان از 25 اسفند سال 90 تا 13 فروردین سال 91 به 6 هزار و 989 مأموریت اعزام شدند که شامل 2 هزار و 225 مأموریت تصادفی و 4 هزار و 764 مأموریت غیر تصادفی است که هر یک از این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال قبل به ترتیب 8 درصد افزایش، 2 درصد کاهش و 13 درصد افزایش داشته است.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان با اشاره به فوت 219 نفر در حوادث غیر تصادفی اورژانسی انجام شده در این مدت افزود: در مدت مذکور 25 نفر بر اثر حوادث رانندگی استان اصفهان در صحنه‌ حادثه جانشان را از دست دادند که تعداد جان باختگان در حوادث رانندگی شهری و جاده‌ای به میزان 9 و 16 نفر بوده است که نسبت به مدت مشابه در سال قبل با کاهش 18 و 6 درصدی در تعداد فوتی‌ها همراه بوده است.

وی با بیان اینکه اورژانس 115 استان اصفهان در نوروز امسال سه امداد هوایی و 59 مأموریت موتوری را انجام داد، تصریح کرد: متأسفانه با وجود تذکرات بسیار مبنی بر رعایت مسائل ایمنی در استفاده از وسایل گازسوز و هشدارهای مرتبط با خطرات گاز CO، در نوروز سال جاری چهار نفر در استان اصفهان بر اثر استنشاق گاز منوکسیدکربن جان باختند و 50 نفر نیز دچار مسمومیت شدند که این تعداد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 28 درصد افزایش داشته است.

اسماعیلی با اشاره به اینکه حوادث ویژه استان اصفهان در ایام نوروز امسال با 113 درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال قبل به 51 حادثه رسید، ادامه داد: فوتی‌های ناشی از تصادف در این مدت مربوط به حوادث رانندگی رخ داده در شهرستان‌های اصفهان، نطنز، لنجان، دهاقان، نایین، فریدن، فلاورجان، شاهین‌شهر، شهرضا، سمیرم و اردستان بود که در هر یک از این حوادث به ترتیب شش، یک، دو، یک، دو، یک، یک، دو، شش، یک و دو نفر جان خود را از دست دادند.

وی اضافه کرد: مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان در نوروز امسال با به ‌کارگیری 104 پایگاه اورژانس پیش‌بیمارستانی شامل 48 پایگاه شهری، 55 پایگاه جاده‌ای، یک بالگرد امدادی، دو موتورلانس، یک اتوبوس آمبولانس و 14 اتاق فرمان به مسافران نوروزی و امداد خواهان حوادث در استان اصفهان خدمات درمانی پیش‌بیمارستانی را ارائه کرد.

انتهای پیام/خ30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول