اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در نوروز 91

450 مورد امدادرسانی توسط جمعیت هلال‌احمر جوین انجام شد

خبرگزاری فارس: سرپرست جمعیت هلال‌احمر شهرستان جوین گفت: در ایام نوروز، جمعیت هلال‌احمر جوین 450 مورد خدمات‌رسانی داشته است.

450 مورد امدادرسانی توسط جمعیت هلال‌احمر جوین انجام شد

رضا شهر آبادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در جوین با تشریح عملکرد این جمعیت در نوروز سال 1391 با هدف ارائه خدمات بهتر به مسافران و زائران بارگاه ملکوتی حضرت علی‌ بن موسی‌الرضا(ع) در دو حوزه جوانان و امداد و نجات اظهار کرد: طرح ملی راهنمایی مسافران نوروزی با شعار راهنمایان جوان، ایمنی و آرامش با هدف تأمین آسایش و آرامش مسافران با اطلاع‌رسانی از مسیر و مقاصد سفر و ترویج فرهنگ نوع‌دوستی و مهرورزی در بین جوانان بر پایه مفاهیم دینی و اسلامی از بیست و چهارم اسفند سال گذشته تا ساعت 24 دیشب ارائه خدمات کرده است.

شهرآبادی ایجاد و راه‌اندازی یک پست چادر راهنمایی مسافران نوروزی، شرکت تعداد 14 نفر عضو داوطلب افتخاری در ایام طرح برای ارائه خدمات (روزانه 3 نفر)، ارائه خدمات راهنمایی به تعداد 549 مورد، توزیع تعداد 540 بسته دستمال کاغذی، توزیع بیش از 6 هزار و 600 برگ نقشه استان، ایران، شهرستان، بروشور آموزشی، بهداشتی، اجتماعی و ...، نشریه ماه نو و  مهر گویان هلال، توزیع تعداد 300 عدد کیف امدادی، 500 عدد نایلون زباله در روز طبیعت را از جمله خدمات جمعیت هلال‌احمر جوین عنوان کرد.

وی هم‌چنین ارائه خدمات سرپایی امدادی به 42 نفر، خدمات ارائه شده ابتکاری (گرفتن تست قند خون و فشار خون) به تعداد 47 نفر و توزیع بیش از 800 عدد پازل بازی کودکان، کارت تبریک سال نو و سی‌دی آموزش امداد و کمک‌های اولیه را از دیگر ارائه خدمات در حوزه جوانان این جمعیت برشمرد.

وی در ارتباط با پست امداد جاده‌ای شهدای حکم‌آباد این شهرستان یادآور شد: این پست با هدف ایجاد اطمینان خاطر و تأمین امنیت فکری برای مسافران و زائران با همکاری نهادهای امدادی و شروع طرح امداد و نجات نوروزی با آمادگی بیشتر به ارائه خدمات پرداخت.

شهرآبادی آماده‌سازی یک دستگاه خودرو آمبولانس تویوتا با تمام تجهیزات امدادی، خودرو ست‌نجات با تجهیزات ست هیدرولیک و پنوماتیک و یک دستگاه خودرو پیکاپ، 5 دستگاه چادر اسکان اضطراری با تمام امکانات اسکان، حضور 120 نفر نیروی انسانی در کل زمان اجرای طرح و  74 مورد ارائه خدمات به حادثه‌دیدگان در بارش برف 28 اسفند سال گذشته، را از مهم‌ترین اقدامات امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر شهرستان جوین دانست.

وی اظهار کرد: در طول مدت طرح تنها چهار مورد تصادف، 110 مورد اقدام درمانی و مراجعه حضوری صورت گرفته است و خوش‌بختانه هیچ‌گونه فوتی بر اثر تصادف نداشته‌ایم. 

انتهای پیام/س10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول